Szőlő-Bor

Jó évet zárt tavaly a Varga Pincészet, nyereséges lesz a Tokaj Kereskedőház

Agrofórum Online

A Varga Pincészetnél az értékesítés 2015-ben tovább nőtt, míg a napokban kerül a kormány elé a Tokaj Kereskedőház négyéves fejlesztési terve.

Jó évet zárt tavaly a Varga Pincészet, az értékesítés 2015-ben tovább nőtt, a 2014-es 12 százalékkal szemben az elmúlt évben 21 százalékkal, 11,8 millió palackról 14,2 millióra emelkedett – közölte Varga Péter tulajdonos hétfőn az MTI-vel.

Hozzátette: a pincészet működésének 23 éves történetében a 2015-ös év volt a legsikeresebb. Az értékesítés optimális nagyságát korábban 10-12 millió palackra tervezték, azonban az elmúlt két év eredményei alapján, és a minőségi bor iránti növekvő keresletnek köszönhetően 4-5 éven belül elérhetőnek tűnik az évi 20 millió palack is a pincészetben. Kiemelte: a növekedés szerkezete is kedvező, a legnagyobb ütemben, 43 százalékkal a prémium boraik iránti kereslet nőtt, de átlag feletti, 28 százalékos volt a gasztronómiai eladások növekedése is.

A növekedés fő oka azonban – valószínűsítik a Varga Pincészetben – az volt, hogy a 2014-es kedvezőtlen évjáratból sikerült a maximumot kihoznia a cégnek. A pincészet a múlt évben rekordmennyiségű szőlőt, 17,8 millió kilogrammot dolgozott fel a badacsonyörsi, feldebrői és olaszliszkai pincészeteiben. Ebből a mennyiségből 2,14 millió kilogramm származik a családi, 250 hektáros szőlőbirtokról, amely elsősorban prémium borok alapja.

Varga Péter aláhúzta: a gyors növekedés miatt a termelési kapacitások jelentős bővítésére van szükség. Ezért az idén a badacsonyörsi és a feldebrői pincészetünkben együttesen 1,5-2 milliárd forint értékben terveznek  beruházásokat. Az MTI kérdésére Varga Péter közölte: a cég nettó árbevétele 2013-ban 3,6 milliárd, 2014-ben 4,8 milliárd, 2015-ben 5,3 milliárd forint volt. Az idén a Varga Pincészet konszolidált nettó árbevétele várhatóan 5,9 milliárd forint körül alakul majd.

Nyereséges lesz a Tokaj Kereskedőház

A napokban kerül a kormány elé a Tokaj Kereskedőház négyéves fejlesztési terve, amely alapján az évtized végére a most még komoly anyagi támogatásra szoruló cég nyereséges lesz – írta a Magyar Idők keddi számában.

Szappanos Péter, az állami tulajdonú társaság nemrég kinevezett vezérigazgatója a lapnak elmondta: a 2013-ban indult komplex megújulási programban rögzített fejlesztések várhatóan 2017 végére készülnek el.

„Elsőként egy irányított erjesztésre alkalmas hűtőtartálycsarnokot építettünk meg. Emellett modernizáljuk az átvevő- és feldolgozóközpontot, a készáruraktárt, elkészül a hűtőtartálycsarnok második üteme, a szegi pincében kialakítunk egy, a teljes borvidéket bemutató látogatóközpontot és egy új irodaépület is épül. Az új palackozóüzemben várhatóan 2016 szeptemberében indulhat meg a munka” – sorolta a vezérigazgató.

Kitért arra, hogy januárban kerül a kormány elé az a négyéves üzleti terv, amely összesen 16,6 milliárd forint forrásigénnyel számol. „Célunk, hogy 2019-re nyereségessé váljon a társaság, de az értékcsökkenés és amortizáció előtti üzemi eredmény már 2018-ra pozitív lehet” – tette hozzá.

A kereskedőház évi 10 millió palackos kapacitással bír. A cég  jelenleg elsősorban a volt keleti blokk országaiba szállít, a következő években azonban szeretne nyitni Kína, az Egyesült Államok, a skandináv országok és az Egyesült Királyság irányába.

(MTI)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Kiemelt támogatásokat kap a hazai borágazat

2018. október 1. 10:25

Az Agrárminisztérium a szőlőültetvények korszerűsítését továbbra is fontosnak tartja, ezért 2020-ig 45 millió eurós keretre lehet ezen a jogcímen pályázni 2018 februárjától.

A magyar bor kiváló minőségű termék

2018. november 8. 07:46

Az elmúlt időszak nagy eredménye a borászok 90 százalékát jelentő kistermelők adminisztrációs terheinek csökkentése, valamint a pályázati forrásoknak köszönhető komoly eszközfejlesztés.

Az alma tápanyag-utánpótlása

2018. május 20. 13:00

Legkedveltebb gyümölcsünk tápanyag-utánpótlása nemcsak a növény egészsége miatt fontos, így érhetünk el megfelelő fizikai tulajdonságokat a gyümölcsnél, jó ízt és eltarthatóságot is.

450 ezer tonna szőlőtermés várható idén

2018. augusztus 9. 10:14

Európában az elmúlt öt év átlagában alacsonyabb szőlőmennyiség várható, ennek, illetve a tavalyi dél-európai szőlő- és borhiánynak a magyar szőlőfelvásárlási árakban is tükröződnie kellene.