Szőlő-Bor

Összehangolt bormarketing: együttműködés született az állam és a szakma között

Agrofórum Online

A szőlő- és borágazatot képviselő szakmaközi szervezet, a Hegyközségek Nemzetközi Tanácsa a közösségi bormarketing tevékenység összehangolt és eredményes ellátása érdekében együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Turisztikai Ügynökséggel a március 2-án, Budapesten megrendezett Borjog és Bormarketing konferencián.

A megállapodás biztosítja, hogy az MTÜ saját bormarketing forrásainak az ágazatot segítő felhasználásáról a HNT-vel folytatott szakmai egyeztetést követően hozzanak döntést.

Az állami bormarketing feladatok ellátásáért 2016. június 15-e óta felelős Ügynökség bevonja a szakmaközi szervezetet a bormarketinget érintő szabályok megalkotásának folyamatába. Elismert nemzetközi szakértőkkel együttműködve évente frissülő magyar borválogatás készül majd, a kiválasztáshoz önálló szabályrendszert és évente közösen megújítandó borminősítő szervezetet hoznak létre. A megállapodásban az is szerepel, hogy a magyar bor márkakommunikációjának központi platformjaként újonnan létrejövő bor.hu oldal tartalmát a két fél közösen határozza meg, szorosan együttműködnek továbbá a mértékletes borfogyasztást népszerűsítő nemzetközi „Wine in Moderation” programban is.

(HNT Sajtó)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Magyar borok is nyertek a Decanter World Wine Awards borversenyen

2019. május 28. 16:02

A zsűri platinaéremmel jutalmazta a Holdvölgy 2012-es Culture 6 puttonyos Tokaji Aszúját, a Béres Szőlőbirtok 2012-es 6 puttonyos Tokaji Aszúját és a szintén tokaji Juliet Victor 2016-os Édes Szamorodniját.

Gondolatok a szüretről Tokaj-Hegyalján - interjú Balassa Istvánnal

2018. október 16. 02:37

Összességében elmondható, hogy egy nagyon meleg, változatos csapadékeloszlású, korai éréssel dúsított évjárat áll mögöttünk, ami komoly kihívások elé állította mind a szőlészeket, mind a borászokat.

A 10. VinCE Budapest Wine Show-t rendezik meg áprilisban

2019. március 11. 04:47

A Magyarország egyik legrangosabb beltéri boros rendezvényeként számon tartott VinCE Budapest mintegy kétszáz magyar és külföldi kiállítója ezernél is több bort kínál a sétálókóstoló látogatóinak.

Csökkennek a hazai borászatok adminisztratív terhei

2018. augusztus 4. 11:07

A július végén életbe lépett változásoknak köszönhetően többek közt egyszerűsödik a melléktermékek felhasználásáról és az ültetvények megújításához igényelhető támogatásról szóló szabályozás.