Állattenyésztés

A juh- és kecskeágazat az elmúlt években szép teljesítményt mutatott

Agrofórum Online

Jól teljesített a juh- és kecskeágazat az elmúlt években, kibocsátása 2010–2015 között volumenben 11 százalékos emelkedést mutatott, folyó áron pedig közel 50 százalékkal nőtt - mondta a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára a XXXIII. Szent György Napi Juhásztalálkozó megnyitó ünnepségen, Hódmezővásárhelyen.

Nagy István hangsúlyozta a tej-, a szarvasmarha- és a juhágazat az átmeneti nemzeti támogatás jogcímein minden évben a közösségi jogszabályok szerint nyújtható lehető legmagasabb összegű finanszírozásban részesül. A juhágazat támogatására tavaly összesen mintegy 8 milliárd forint jutott.

Az államtitkár kiemelte a juh-, és kecskeágazat jelentőségét a munkahelyteremtésben, valamint az ökoszisztéma megőrzésében.  Arról is szólt, hogy az ágazat nagymértékben hozzájárulhat az egészséges táplálkozásához a biztonságos élelmiszerek előállításával, bár a hazai fogyasztás rendkívül csekély jelenleg. A legelők természetes karbantartása pedig az allergiás megbetegedések visszaszorításában játszik fontos szerepet – tette hozzá.

Nagy István aláhúzta, eredményeket elérni és versenyképesnek maradni a csak megfelelő szaktudással lehet a juhászat területén is, ezért is van nagy jelentősége annak, hogy három hazai – a debreceni, a kaposvári és a szegedi- egyetemen is oktatnak felnőttképzés keretében juhos gazdálkodókat.

A juhállomány 2015. június elsején 1,235 millió, míg a kecskék száma 2015 decemberében 72 ezer volt. A juhállomány száma tavaly június elsején 34 ezerrel volt magasabb, az egy évvel korábbinál. A kecskeállomány egy év alatt 2 ezerrel nőtt. Az anyakecskék száma 34 100 volt.

(FM Sajtóiroda)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Újabb sertéspestises esetek Németországban

2020. szeptember 27. 08:32

A német kormány fontolóra veszi, hogy a gazdálkodóknak támogatást nyújtson, miután az árak csökkentek az ASP vadon élő állatokban való felfedezését követően.

Uniós oltalom alatt az Akasztói szikiponty is!

2020. szeptember 26. 05:37

A magyar akvakultúra ágazat számára komoly elismerés, hogy a Szilvásváradi pisztráng után második magyar édesvízi halként az Akasztói szikiponty földrajzi árujelzője is uniós oltalmat kapott. Az Akasztói szikiponty oltalom alatt álló eredetmegjelölésként való bejegyzésével már 62-re emelkedett azoknak a magyar agrártermékeknek a száma, amelyek földrajzi árujelzője az Európai Unióban oltalmat élvez.

Megbénult a német sertéspiac

2020. szeptember 24. 12:17

A sertéseknek halálos kórt okozó vírus (ASP) továbbra is jelentős hatással van a piaci trendre, de mindenekelőtt az exportra.

Készül az akvakultúrát meghatározó stratégia

2020. szeptember 23. 12:01

Az Európai Unióban és Magyarországon is folyamatban van azoknak a stratégiai dokumentumoknak, jogszabályoknak és programoknak az előkészítése, amelyek a következő tíz évre meg fogják határozni a magyar akvakultúra fejlődését – mondta Szentpéteri Sándor erdőkért felelős helyettes államtitkár a 44. Halászati Tudományos Tanácskozáson.

Továbbra is stabil az európai báránypiac

2020. június 9. 13:33

A bárányárak Európában az elmúlt héten kis mértékben visszaestek, de általánosságban stabilak maradnak, mivel egyes országokban a COVID-19 járványhoz kapcsolódó korlátozások fokozatos enyhítése serkenti a keresletet.

Növekedett a szarvasmarha- és a sertésállomány

2018. július 11. 12:16

Tavaly decemberhez viszonyítva idén júniusban a szarvasmarha- és a tehénállomány 10 ezerrel, illetve 2 ezerrel nőtt.

Megjelent a lépfene Szentesen

2018. április 5. 04:50

A betegség ellen hatékony vakcina létezik, mellyel a legeltetés megkezdése előtt – legalább két héttel korábban, de hat hónapnál nem régebben – kell beoltani a veszélyeztetett állatokat.

Áprilisban ismét bárány napokat rendeznek

2019. április 9. 10:37

A kampány célja, hogy a résztvevő éttermek segítségével megkóstoltassák az emberekkel a bárányhúsos ételeket, ezáltal ismertté téve ezt az amúgy általában mellőzött ételt.