A John Deere és a Michelin júniusban ismét megrendezi az Európai Traktorvezető Bajnokságot. Az Európát reprezentáló 16 traktorvezető a Michelin tesztpályáján (Clermont-Ferrand, Franciaország) az új John Deere 6250R traktorral mutathatja meg vezetői képességét. A verseny nemcsak a sebességről, hanem a legjobb és leghatékonyabb vezetési stratégiáról is szól.
Azok, akik részt kívánnak venni a versenyen, a www.lightstrongsmart.com oldalon jelentkezhetnek, és ott próbálhatják a legtöbb „lájkot” megszerezni. A legnépszerűbb jelöltek közül az első 16 kap meghívást a Michelin technológiai központba, hogy hazáját képviselje az Európai Traktorvezető Bajnokságon.
A világ egyik legnagyobb tesztközpontja 19 tesztpályával rendelkezik, amelyek hossza összesen 41 km (25,5 mérföld). A versenyen nyolc új CommandPRO joystickkal ellátott John Deere 6250R traktor áll a gépkezelők rendelkezésére.
A Michelin abroncsokkal szerelt, 300 LE teljesítményű traktorok 29 tonna terhelésű tandem tengelyű Joskin pótkocsit vontatnak majd. A 16 résztvevő elsőként jut ahhoz a lehetőséghez, hogy a John Deere 6250R traktort üzemi körülmények között vezethesse.
A verseny indulása előtt minden vezető dönthet a versenystratégiájáról, vagyis a szerinte legjobb beállításokról, ill. gumiabroncs-nyomásról. Ezt követően a versenyzőknek teljesíteni kell a szántóföldi és közúti pályát olyan gyorsan, ahogyan csak tudják, miközben figyelni kell a fogyasztásra és a talajtömörítésre. Végül a versenyzők teljesítményét pontozzák a következő szempontok szerint: sebesség, hajtóanyag fogyasztás, talajtömörítés és vezetői ügyesség.
A versennyel a John Deere célja az, hogy bemutassa, hogy egy gyakorlott vezető hogyan tudja kihasználni a traktor képességeit. A megmérettetés azt szemlélteti, hogy a vezető a helyes döntéssel és beállításokkal időt és pénzt képes megtakarítani.
A gumiabroncsoknak szintén meghatározó szerepe van a gépcsoport működésében. A terhelés, a sebesség és az abroncsnyomás jó megválasztásával hajtóanyag-megtakarítás érhető el, miközben csökkenthető a talajnyomás és az abroncskopás.
(Dr. Jóri J István – Agrofórum Online)