Szőlő-Bor

Elindult a Kékfrankos Országkóstoló

FM Sajtóiroda

A Kékfrankos Évének jegyében ma indult az Országkóstoló első üteme, amely során az Országos Borszakértő Bizottság két napon keresztül dolgozik a legszebb tételek kiválasztásán.

Dr. Kiss Eliza, kiemelt borágazati ügyekért felelős miniszteri biztos elmondta, az ötéves Nemzeti Borkiválóság Programra küldött tételek száma minden várakozást felülmúlt. Minden jelentős termelő elküldte a borait, közel kétszáz kékfrankos érkezett a mustrára. A Kékfrankos Könyv május végére készül el.

Az új szerkesztési elvnek megfelelően átfogó ismereteket nyújt a szőlőfajtával ismerkedőknek, az elkötelezett kékfrankos rajongóknak pedig borkalauzként szolgál a legszebb tételekhez. A könyvben elismert borászok írnak a fajtáról, a területekről, a dűlőkről. Szakemberek mesélnek arról, milyen hatással van a hordóhasználat a borstílusra. A kiadvány szerkesztői felkérték a bor- és gasztronómiai szakma képviselőit, hogy osszák meg a fogyasztókkal egy mondatban, mit is jelent nekik a kékfrankos, milyen lehetőséget látnak benne.

Az Országkóstoló második ütemében a fehér, rozé és vörös bortételeket bírálják a szakértők. Ezen tételek borvidéki besorolása, a vakkóstolóra történő felkészítése a következő hetekben zajlik.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Különleges nőnapi borkóstoló, ahol a nőké a terep

2018. március 5. 18:49

A borásznők többsége olyan borokkal érkezik, amelyekkel a kóstolón találkozhat először a közönség.

Komoly fejlesztések valósultak meg a Tokaji Borvidéken

2019. november 15. 11:33

A Tokaji Borvidék a huszonegyedik századba lépett azzal a beruházás sorozattal, amelyet 2016 és 2019 között a kormány hazai forrásból biztosított 8,2 milliárd forintos támogatásával valósítottak meg a borvidék szereplői.

Folyamatosan csökken a hazai borászatok száma

2018. szeptember 27. 07:20

Az elmúlt három évben folyamatosan csökken a szőlőbor készítéssel foglalkozó magyar cégek száma, ezzel párhuzamosan a szektor árbevétele évről-évre emelkedett.

2,2 milliárd forint értékű támogatási kérelmet nyújtottak be a borászok

2020. szeptember 4. 08:16

Sikeres a tízmilliárdos szőlő-bor ágazati válságkezelő program, amit jól mutat, hogy egyensúlyközeli állapot alakult ki a kínálati és keresleti oldalon.