Szőlő-Bor

35 badacsonyi pincészet mutatkozik be a Nagy Badacsony kóstolón

MTI

Minden eddiginél több, 35 badacsonyi pincészet mutatja be több mint 150 borát a Nagy Badacsony kóstolón szombaton a budapesti New York Palotában, ahol újdonságként a régió 16 turisztikai szolgáltatója is bemutatkozik.

A borvidék sokszínű kínálatát idén első alkalommal ismerhetik meg a kóstoló látogatói, a kiállítók között ugyanis ott lesznek a legismertebb szálláshelyek, programhelyszínek, kézműves termelők, vendéglátóhelyek is, akik a borokhoz illő finomságokkal készülnek – közölték a szervezők az MTI-vel.

A szervezők hangsúlyozták: a kóstolón résztvevő borokat idén is egy borászokból és külsős szakemberekből álló bizottság előminősíti vakkóstoló során.

A badacsonyi borok iránt mélyebben érdeklődőket két mesterkurzus is várja: Sánta Zoltán borakadémikus Úri muri – a Kéknyelűről őszintén című előadásában a badacsonyi kéknyelű sokszínűségét mutatja be hét kiváló és izgalmas tételen keresztül, míg Wolf András, a Salon Étterem és a New York Kávéház executive séfje, a Bocuse d’Or Akadémia tagja Borok ételekhez vagy ételek borokhoz címmel készül bor-ételpárosításokkal.

A Nagy Badacsony kóstoló teljes kiállítói listája a ide kattintva érhető el.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Hatodik alkalommal került megrendezésre a Borjog és Bormarketing Konferencia

2018. március 1. 13:42

A szakmai tanácskozáson az információszerzés és az aktualitások megismerése mellett szó esett a pályázati lehetőségekről, megítélt támogatásokról, valamint a közös stratégiák kidolgozásáról.

A borkivitel növelését sürgeti a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa

2018. július 13. 08:18

Más mezőgazdasági ágazatokhoz hasonlóan a borászat is jórészt félkész termékeket értékesít külföldön, ám azoknak a nagyobb jövedelmezőség érdekében magasabb hozzáadott értéket kellene tartalmazniuk.

A franciák elvből nem isznak amerikai bort

2018. december 2. 06:49

Az olasz, francia, spanyol, és portugál emberek büszkék a boraikra, és nem óhajtanak kaliforniait inni, bármilyen jó szőlő is terem odaát. Ennek tehát semmi köze a vámtarifákhoz.

A hétvégén rendezik meg a 29. Budafoki Pezsgő- és Borfesztivált

2018. augusztus 31. 06:31

A Budapest bornegyedeként számon tartott Budafok-Tétényben hagyományosan az első őszi hétvégén rendezik meg a helyi pincészeteket és vendégborászatokat egyaránt bemutató fesztivált.