Szőlő-Bor

A jobb minőségű borok előállításának kulcsa a szerkezetátalakítás lehet

MTI

A szerkezetváltás segítheti, hogy minél nagyobb mennyiségben és még jobb minőségben lehessen borokat előállítani - fejtette ki Viski József agrár-vidékfejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár a III. Kecskeméti barackpálinka és borfesztivál alkalmából rendezett szakmai konferencián kedden.

Hozzátette, a jövőben borszőlő telepítésére is lehet pályázni.

A Nemzeti Agrárkamara (NAK) Bács-Kiskun Megyei Szervezete és a Kunsági Női Borrend által szervezett tanácskozáson Viski József kiemelte: a vidékfejlesztési programból mintegy 100 milliárd forintot kapott a kertészeti ágazat, így több szőlész és borász is támogatásban részesült. A pálinkafőzők is kaptak 4 milliárdot, ami további 4 milliárd forint beruházást generál – mondta. Közölte, a borászatoknak is jutott már korábban 40 milliárd forint.

Viski József hozzátette: további pályázati lehetőségek is megnyílnak majd az ágazat előtt, hiszen szerkezetátalakítás előtt áll az ágazat, és olyan szőlőfajták telepítését támogatják, amelyek jó minőséget garantálnak.

Győrffy Balázs, a NAK elnöke hangsúlyozta: az elmúlt évtizedekben a minőségi bor és pálinka fogyasztása került előtérbe, és ha ez a folyamat nem törik meg, akkor az ágazat szép jövő előtt áll.

A kecskeméti tanácskozás résztvevői előadást hallhattak a 400 éves barackpálinka történetéről, a borpiaci aktualitásokról és az országos jégkár-mérséklő rendszer működéséről. Elhangzott: 986 talajgenerátor alkotja a rendszert, a teljes jégkárelhárítás lehetetlen, a generátorokkal csak mérsékelni lehet a károkat.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Talajmunkák gépesítési lehetőségei

2020. április 17. 08:15

Az utóbbi években egyre nagyobb szerepe van a talajerő gazdálkodásnak. A csökkenő csapadékmennyiség és a talaj tápanyagvesztesége igazi kihívás elé állítja a termelőket. Télen a szőlészeti munkák egyik legfontosabb lépése a talaj megfelelő előkészítése a következő szezonra.

Platinaérmet nyert négy magyar borászat a Decanter World Wine Awards borversenyen

2018. május 30. 07:03

A DWWA versenyén a tételeket először országonként, ezen belül borvidékenként, szín és szőlőfajták szerint, vakon pontozzák.

Az év bortermelője életműdíjjal tüntették ki Garamvári Vencelt

2019. május 31. 04:47

Garamvári Vencel fél évszázada végzett munkája ma már a magyar bor- és pezsgőtörténelem része, ő pedig önzetlenül állítja tudását a fiatal borászgenerációk szolgálatába.

Itt a Furmint Február! De milyen is egy jó furmint? - interjú Szabó Zoltánnal

2019. február 20. 04:36

Tokaj egymaga a furmint termőterületeink 95 százalékát bírja, így sajnos a maradék csak kuriózumszámba megy. Egyszerre több Tokaj létezik, műanyag hordóban árult félédes folyóborok ugyanúgy piaci szereplők, mint a jó nevű termelő mádi csúcsdűlős tétele. Nehéz így kommunikálni, egységes arculatot, közös marketinget kialakítani a furmintnak.