Szőlő-Bor

A magyar bortermelés stratégiai terület

MTI, fotó: MTI

A hazai bortermelés stratégiai terület: kulturális, társadalmi és gazdasági szempontból is fontos - hangoztatta az agrárminiszter pénteken Egerszalókon, a Juhász Testvérek Pincészete borászati központjának avatásán.

Nagy István szerint ez a fejlesztés nemcsak a borászat életében, hanem nemzetgazdasági szinten is jelentős. Közölte: a beruházáshoz a kormány az Európai Unióval együtt 200 millió forinttal járult hozzá.

Az Agrárminisztérium mindenekelőtt a családi vállalkozásokat erősíti, rekordösszegű támogatásokat kapott a szőlő- és borágazat – hangsúlyozta Nagy István.

Közölte: a szőlőtelepítési kedv fokozására a kormány 4 milliárd forint keretösszeggel támogatja az új ültetvények létesítését.

Juhász Attila tulajdonos elmondta: a beruházás teljes költsége 1,2 milliárd forint. A megvalósításhoz 500 millió forint saját erőt és ugyanilyen összegű banki kölcsönt használtak fel. A pincészet technikai eszközökre nyert 200 millió forint pályázati támogatást – fűzte hozzá.

Közölte, hogy a beruházással „hiperreduktív” technológiára is alkalmas borászat jött létre.

A létesítményt úgy alakították ki, hogy a borvidék kisebb pincészetei számára is elérhetővé válnak a legkorszerűbb borászati technológiák, a modern palackozó, a laboratórium, a raktár, illetve igény esetén a bemutatóterem és a borszaküzlet.

A palackozó óránkénti kapacitása hatezer palack.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

A kén-dioxid szerepe a borászati technológiában, különös tekintettel a kombinált alkalmazásra

2019. november 2. 14:12

A piaci árutermelés kereteiben történő borászati tevékenység során nem kerülhetők meg a termék minőségét meghatározó ismérvek.

Országos bor roadshow indult

2019. május 21. 10:02

Kialakították a magyar bor egységes arculatát, üzeneti rendszerét, amelynek mentén folyamatosan építik a magyar bor stílusát alakító márkaelemeket.

Az alma tápanyag-utánpótlása

2018. május 20. 13:00

Legkedveltebb gyümölcsünk tápanyag-utánpótlása nemcsak a növény egészsége miatt fontos, így érhetünk el megfelelő fizikai tulajdonságokat a gyümölcsnél, jó ízt és eltarthatóságot is.

Jól szerepelt a tavalyi évjárat a XIX. Országos Syngenta Borversenyen

2020. március 6. 08:02

A szőlészetileg nehéz év ellenére sokan neveztek és kifejezetten jó eredményeket értek el a 2019-es borokkal.