Szőlő-Bor

A franciák elvből nem isznak amerikai bort

Syngenta Blog

Donald Trump és Emmanuel Macron nem barátok. Ez már látszott az első találkozásuk alkalmával is, de a közelmúltban még távolabb kerültek egymástól.

Sőt, miután Trump nem látogatta meg az első világháború amerikai hőseinek egyik franciaországi temetőjét, több twitter-bejegyzésben ekézte a franciákat és elnöküket.

Aztán olyasvalamit is szóba hozott, ami francia embernek szent: a bort. Egy bejegyzésében a szerinte tisztességtelen francia kereskedelmi gyakorlatot nehezményezte, a borok példáján levezetve.

„Ami a kereskedelmet illeti, a franciák kiváló borokat készítenek, de erre Amerika is képes. A gond az, hogy a franciák megnehezítik az amerikai bor eladását az országukban, nagy vámokat vetnek ki, ellentétben az Egyesült Államokkal. Ez nem fair, ezen változtatni kell” – írta.

Az Eurostat adatai azt mutatják, hogy tavaly a legnagyobb európai bortermelő országok alig vásároltak amerikai bort, Németország viszont többet importált, mint amennyit az Egyesült Államokba szállított.

De a lényeg az, hogy az olasz, francia, spanyol, és portugál emberek büszkék a boraikra, és nem óhajtanak kaliforniait inni, bármilyen jó szőlő is terem odaát. Ennek tehát semmi köze a vámtarifákhoz.

Illusztrációnkon a teli poharak azt mutatják, hány hektoliter bort szállított az illető ország Amerikába, az üresek pedig azt, hány hektó volt a behozatal. Portugália például csak 11 hektót importált az elmúlt évben.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Egyre több magyar palackos bort exportál a Lidl

2019. április 4. 11:17

A vállalat 4,6 milliárd forint értékű export teljesítménye a 17 milliárd forintos teljes hazai palackos borexport mintegy 27 százalékát teszi ki.

Szüret van! Balatoni szőlőből lesz Európa első újbora

2018. július 26. 07:09

Idén hetekkel korábban kezdődhet a szüret az ország legtöbb borvidékén. A szőlő csaknem minden-hol megfelelő állapotú, így mennyiségben és minőségben is jó évet várnak a termelők.

Szüreti mulatság és veterán gépek bemutatója várja az érdeklődőket Vácrátóton

2019. szeptember 7. 14:44

A vácrátóti szüreti mulatság a bor, a kultúra és a gasztronómia kapcsolatát hivatott erősíteni a hagyományok életben tartása mellett.

A Lidl a legnagyobb magyar borexportőr

2020. április 17. 11:40

A Lidl Magyarország 23,7 millió palack bort értékesített 2019-ben, ezzel pedig megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését a hazai és külpiaci borértékesítésben egyaránt. Az áruházlánc tovább erősítve vezető borexportőri pozícióját több mint 5 milliárd forint értékben exportált borokat, így már a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak, míg az itthoni értékesítés rekord szintre ugrott közel 12 millió palack eladásával.