Tavaly 1747 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon. Ez 23 százalékos emelkedés 2017-hez képest és 64 százalékos plusz 2016-tal összevetve – derült ki a Datahouse adataiból. A decemberi 102 darab éves alapon 6, míg a 2016. év azonos időszakával összevetve 42 százalékos pluszt jelent.
A márkák versenyét decemberben is a Fliegl nyerte 25 eladással, megelőzve a Pronart és a Metal-Fach márkákat, előbbi 20, utóbbi 17 pótkocsit adott el a tavalyi esztendő utolsó hónapjában. Decemberben az élmezőnybe az Agrogép, a Joskin, az Oehler, a Farmtech, a Brantner, a Palms, az IGJ Agro, a Labinprogres és a Meprozet fért még be a forgalomba helyezési listán.
Az egész év együttes listáján a Pronar 22 százalékos piaci részesedéssel lett első a 18 százalékos Fliegl és a 11 százalékos Metal-Fach előtt. A TOP 10-be az Agrogép, az Oehler, a Joskin, a Farmtech, a Zaslaw, a Brantner és a Bagodi Mezőgép fért még be. A november végi állapothoz képest az összesített listán annyi változás történt, hogy egy hónapja a Bagodi Mezőgép és a Brantner holtversenyben kilencedik volt. Az év végi teljes listán a Brantner a kilencedik, míg a Bagodi mezőgép tizedik lett. Előbbi márka decemberben kettő, míg utóbbi csak egy új mezőgazdasági pótkocsit adott el.

Tömegkategória szerinti bontásban a 10 és 30 tonna közötti kategóriában volt a legnagyobb, 1322 darabos a piac. Ez 76 százalékkal a teljes szegmens háromnegyedét teszi ki. A 3,5 és 10 tonna közötti kategóriában 255 darabot helyeztek forgalomba, a 0,75 és 3,5 tonna közöttiekből 113-at, a 30 tonna felettiből 47-et, míg a 0,75 tonna alattiból csupán 10 darabot.