Szőlő-Bor

Dunai Bernadett: a borfogyasztási trendek alapján a minőségi borok egyre inkább előtérbe kerülnek

Dubicz Borászat és Szőlőbirtok

Az extrém időjárási viszonyok, a korai szüret és a hozamkorlátozások ellenére jó évet zártak a hazai bortermelők 2018-ban. A Mátra vidéki Dubicz Borászat és Szőlőbirtok évértékeléséből kiderült: míg náluk az elmúlt négy évben megtízszereződött az eladási volumen, idén országosan tovább nőtt az érdeklődés a minőségi borok iránt. Mindezt jól példázza az is, hogy a legnépszerűbb zenei fesztiválok hivatalos bora a Dubicz lett. Idén a trend folytatására és a fogyasztás növekedésére számítanak a borászok.

Kiemelkedően jó évet zárt a Dubicz Borászat 2018-ban. A pince tavalyi eladási statisztikái összhangban vannak a magyar borászatot jelenleg befolyásoló trendekkel: a minőségi borok egyre inkább előtérbe kerülnek, a fogyasztók nagyobb arányban választják a nívós, díjnyertes termékeket. Míg a pince borai közül idén a Mátrai Irsai Olivér fogyott a legjobban, nagy volt az érdeklődés az eredet-védett Mátra Superior Dubicz bor, a Superior Olaszrizling Barrique 2017 iránt is, amely a pince tavalyi újdonságainak egyike volt.

Dubicz Mátra sorozat

Az extrém nyári meleg miatt a szüret kezdetének megállapítása jelentette az egyik legnagyobb kihívást a hazai borászok számára:

„Nagyon körültekintően kellett megválasztani a szüret időpontját, hogy ne égjenek el a savak. Nálunk is kifejezetten korán, a szokásosnál három héttel korábban kezdődött a szüret, bőséges szőlőtermést adva” – mondta Dunai Bernadett, a Dubicz tulajdonosa.

Dubicz szőlő

A Mátra vidéki pince boraival idén a nyár legnagyobb zenei fesztiváljain is találkozhattak a borkedvelők. 2018-ban a Dubiczot választotta a Borháló Borkereskedés a Sziget fesztiválok hivatalos borának, így a Sziget mellett a Volt, a BalatonSound és az EFOTT fesztiválozói is Dubicz borokat kóstolhattak. A fesztiválszereplés sikerét jól mutatja, hogy a rendezvényeken közel 20%-kal nőtt a borfogyasztás az előző évekhez képest, elsősorban a sör ellenében.

Dubicz bor a Szigeten

Bár legnépszerűbb Sziget bor a rosé volt, a prémium tételek is jobban fogytak, mint korábban: az Irsai Olivér, Sauvignon Blanc és Chardonnay borokra 75%-kal nagyobb volt a kereslet idén, mint a tavalyi év hasonló kategóriás termékeire, alátámasztva ezzel a borászat meggyőződését, miszerint a fesztiválokon a fröccs mellett komoly érdeklődés van a kiemelkedő minőségű, díjnyertes borok iránt is.

A Dubicz, amely a fesztiválok mellett közel 70 szakmai rendezvényen is szerepelt tavaly, több mint 20 rangos elismerést vihetett haza, köztük a formatervezési Oscar-díjnak számító, nemzetközi Red Dot Design díjat is, amellyel a pince Mátra-vidéket idéző borcímkéit jutalmazták.

Dubicz 1014 sorozat

A borászat Mátra-vidék jellegzetességeit bemutató innovatív imázsfilmje szintén egyedülállóan népszerű: nézőszáma rövid idő alatt elérte az 1,6 millió megtekintést, képi világának sikerét pedig jól mutatja, hogy azóta inspirációként szolgált hasonló alkotásoknak is, például az új Magyarországot népszerűsítő turisztikai kisvideó is hasonló stílusban készült.

A 110 éves múlttal rendelkező borászat idei célkitűzései között a pince további fejlesztése, a Mátra Borvidék ismertségének növelése és a régió munkájában való aktív részvétel szerepel kiemelt helyen.

Dunai Bernadett

„A jó minőségű borok, a hazai és nemzetközi szakmai sikerek eredményeként 2019-ben szeretnénk külföldön is piacot teremteni a Dubicz boroknak, elsősorban Lengyelország, Hollandia, Skandinávia a fő irányvonal” – tette hozzá Dunai Bernadett.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Rekordot döntöttek az angol borászok

2019. március 17. 06:36

Az angol és a walesi borok jelenleg 40 különböző országban kaphatók, míg 2016-ban még csak 27 ország vásárolt a ködös Albion termékeiből.

559 nevezés a XVIII. Országos Syngenta Borversenyen

2019. március 7. 07:58

Minden eddiginél több, összesen 559 nevezés érkezett a XVIII. Országos Syngenta Borversenyre. A siófoki díjátadón a legjobbaknak járó SynVino-díjakat ebben az évben a Bárdos és Fia Pincészet, a Béres Szőlőbirtok, a Koch Csaba Vin Art Pincészet és a badacsonyi NAIK Szőlészeti és Borászati Kutatóintézet kapta.

3,5 milliárd forinttal támogatják a minőségi borok értékesítését

2019. szeptember 6. 08:03

A magyar borászatok az európai borok között sokszínűségükkel tűnnek ki, a Kárpát-medencében pedig csodálatosak az adottságok a bortermelésre.

8,5 milliárd forint jut évente a borászat fejlesztésére

2018. március 6. 12:54

Magyarországon 2010 óta 20 ezer hektárnyi szőlőültetvény újult meg, 1500-2000 hektárral nőtt a szőlőterület, a ténylegesen betelepített terület 80 ezer hektár.