A hazai újautó-piac bővülés folytatódik. Idén januárban összesen 11 722 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba.
Ez 11 százalékos növekedés, ami azt jelenti, hogy a dinamika lassulni látszik, hiszen tavaly ilyenkor még 38 százalékos éves alapú növekedést mutattak a számok. 2017 hasonló időszakához képest a mostani január 53 százalékos plusz. A márkák összesített sorrendjét továbbra is a Suzuki vezeti, a Vitara sikerének köszönhetően. A Ford második, a Volkswagen pedig harmadik a teljes listán.
A pick-up-piac bővülése kicsit magasabb, mint a teljes piacé, az 507 darabos szegmensadat 15 százalékos bővülés tavalyhoz képest. Az egész autópiacon belül 4 százalék a pick-up-ok részaránya. Az elsőségért folyó versenyben a Ford Ranger került az első helyre 314 darabbal, amely 62 százalékos piaci részesedést jelent. Második helyezett a Nissan Navara 11,5, harmadik pedig a Toyota Hilux 10,7 százalékos piaci részesedéssel.
Az Isuzu D-Max 8,5, a Mercedes-Benz X-osztály 3,2, a Volkswagen Amarok 3, a Mitsubishi L200 1,4, a Fiat Fullback pedig 0,2 százalékot szerezett a piacból. Utóbbiból mindössze egy darabot helyeztek forgalomba.
Továbbra is a SUV-ok a legkedveltebb autók, a 3628 darabos eladások 31 százalékos piaci részesedést jelentenek. Az SUV-k értékesítése egy év alatt 12 százalékkal bővült. A szegmenst továbbra is az Esztergomban gyártott Suzuki Vitara vezeti. Januárban 813 darabot adtak el ebből a típusból a hazai márkakereskedések, ami 22,4 százalékos piaci részesedést jelent. Tavalyhoz képest 13 százalékkal nőtt a Vitara-eladások száma. A SUV-piacon a Ford Kuga lett a második és a Dacia Duster a harmadik.
A kishaszonjárművek összesen 934 darabos piacát a Ford nyerte a Transittal januárban, 57 darabbal előzték meg a Fiat Ducatót. A dobogóra még a Renault Master állhatott fel.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülte (MGE) éves előrejelzése szerint idén 160 ezer személygépjármű és 30 ezer kishaszonjármű kerülhet forgalomba.
„A kishaszon jármű piac emelkedést mutatott. Továbbra is szükségesnek tartjuk és szorgalmazzuk a vegyeshasználatú kishaszonjármű kategória felélesztését. Ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja is. A személyautóknál kiemelten kell foglalkozni a Magyarországra beáramló használt autók korösszetételével és azzal, hogy a Nyugat-Európában levetett és szubvencióval cserélt korszerűtlen dízel és benzines autók ne árasszák el hazánkat. Az MGE minden lehetséges fórumon sürgette és sürgeti a használt autók importjának mederbe terelését annak érdekében, hogy a fejlettebb országokban „levetett” régebbi, nagyobb károsanyag kibocsátású autók ne, vagy ne ilyen mértékben nálunk kerüljenek forgalomba. Konkrét javaslataink a döntéshozók asztalán vannak immár évek óta”
– közölte az MGE.