Gépinfo

Traktorpiac: növelte előnyét a John Deere

Agrofórum Online

Februárban John Deere traktorból helyezték forgalomba a legtöbbet, 29 darabot – derült ki a Datahouse adatiból.

Második helyen a Case végzett 19 darabbal, harmadik a New Holland lett 11 eladással. Az első tízbe februárban a Fendt, a Zoomlion, a Valtra, a Hattat, a Sonalika, a Deutz-Fahr és a Massey Ferguson fért még be. Februárban egyébként összesen 188 darab traktort adtak el itthon, ez 33,3 százalékos csökkenés tavalyhoz képest és 26,3 százalékos csökkenés 2017 második hónapjához képest.

Az első két hónapban összesen már 363 traktort helyeztek forgalomba, ez 28,7 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában. Az első két hónap összesített márkasorrendjét a John Deere vezeti 48 darabbal, a Case és a New Holland előtt. A január végi helyzethez képest a Case megelőzte a New Hollandot. Negyedik helyen a Fendt áll, ami a hatodikról lépett előrébb. Az ötödik helyen ugyanúgy a Polaris áll, mint egy hónappal korábban. A Claas két hellyel került hátrébb és a hatodik pozíciót foglalja el a második hónap végén. Hetedik a Valtra, nyolcadik a Massey Ferguson. A kilencedik helyen három márka sorrendje alakult ki, a Zetor, a Sonalika és a Zoomlion is 12 darabot adott el idén eddig itthon.

A traktorpiac legkedveltebb szegmense a 8 tonnánál nagyobb tömegű 182 darabbal, ami 50,1 százalékos részesedés a piacból. Modellszinten a Case lassú traktor és a John Deere E03 6120M a két legnépszerűbb modell a szegmensben. A második legnépszerűbb tömegkategória a 3 és 5 tonna közötti 68 darabbal és 18,7 százalékos piacrésszel. Ezt az 5 és 8 tonna közötti követi 54, az 1,5 és 3 tonna közötti 29, a 0,6 és 1,5 tonna közötti pedig 25 darabbal. 600 kilogrammnál kisebb össztömegű traktorból 5 darabot helyeztek forgalomba az első két hónapban.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Január 27-30. között lesz az AGROmashEXPO

2020. szeptember 29. 14:14

2021 januárjában a fokozott egészségügyi higiéniai rendelkezések betartása mellett megrendezésre kerül az AGROmashEXPO, Magyarország legnagyobb agrárgépipari szakmai rendezvénye. A Hungexpo vezetése figyelemmel kíséri a járványhelyzet alakulását, egyeztett a felelős kormányzati szervekkel és betartja a hatályos rendelkezéseket.

Ne felejtsük el, kötelező a permetezőgépek műszaki felülvizsgálata!

2020. szeptember 29. 09:02

A kötelezettségre a Kölcsönös Megfeleltetés rendszerben érintett gazdáknak kiemelten ügyelniük kell, mivel a mulasztás esetükben akár az agrártámogatások csökkenésével is járhat.

A KITE Zrt. kiemelt óvintézkedések alkalmazása mellett működik

2020. szeptember 29. 04:36

A KITE Zrt. a jelen járványügyi helyzetben is folyamatosan működik tovább.

A koronavírus miatt lemondták az AgrárgépShow-t

2020. szeptember 24. 07:16

A MEGFOSZ elnöksége egyhangúlag úgy döntött, hogy 2021-ben nem rendezi meg az Agrárgépshow-Budapest kiállítást. A program évek óta szerves, meghatározó részét képezi Magyarország legnagyobb agrárkiállításának, az AGROmashEXPO-nak, amit minden év januárjában tartanak meg Budapesten.

Tavasszal kezdődhet a magyar Renner traktorok sorozatgyártása

2018. február 1. 15:01

Az utolsó engedélyek, minősítések beszerzésre van hátra, így a tervek szerint tavasszal már megkezdődhet a sorozatgyártás.

Durván növelte előnyét a John Deere májusban

2020. június 5. 05:39

A májusi versenyt szokás szerint a John Deere nyerte, nem is akárhogy. Összesen 70 darabot adtak el, ami 24 százalékos piaci részesedésnek fele meg.

ÚJDONSÁG: Megérkezett az 5D Keyline sorozat - Miért ne termelhetne még gazdaságosabban?

2019. október 14. 08:40

Sokoldalú és gazdaságos traktor, könnyebb szállítási feladatok és kisebb gazdaságok számára – az új 5D Keyline sorozat tagjai ideálisak a kisebb és idényjellegű munkák számára.

Mini vagy Maxi? Hogyan tovább traktorfejlesztés?

2019. augusztus 13. 05:37

Az új nagy teljesítményű traktorok rendkívül drágák, viszont a tömegük még így is túl kicsi ahhoz, hogy hatalmas teljesítményüket hatékonyan alakítsák át vonóerővé. A további jelentős tömegnövelés azonban számos ok miatt nem tűnik követendő fejlődési iránynak.