Szőlő-Bor

Tokaji bor lett a világ legdrágább bora

Index

40 ezer dollárt, vagyis több mint 11 millió forintot kérnek egy üveg 2008-as Royal Tokaji Esszenciáért, írja a Fortune. Az újság szerint ezzel a magyar bor a legdrágább az egész világon. Az újság részletes cikkben foglalkozik azzal, hogyan a tokaji bor miért kerül ilyen sokba.

Egy üveg Esszencia előállításához több mint 180 kg szőlő szükséges, amelyeket ráadásul kifejezetten hosszú ideig kell érlelni, ráadásul minden szőlőszemet kézzel szednek le. Ennek köszönhetően mindössze 18 üveggel készült belőle, ami elég komoly hívószó lehet a megszállott borgyűjtőknek.

A cikkben megszólaló borszakértő szerint 2008 szüret szempontjából kimagaslóan erős év volt, és ez a fajta bor olyan, ami még 100 évnél is tovább is eláll. Az Esszencia viszont annyiban különbözik a többi aszútól, hogy teljes egészében aszú szőlőből készül, nem kevernek hozzá másmilyen bort, hogy kicsit higítsanak az édességén.

A Fortune írásából az is kiderül, hogy az első 11 milliós Royal Tokajit már meg is vásárolta valaki Sanghajban.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

12 millió eurós borpromóciós programot indít az Agrárminisztérium

2019. november 19. 10:02

A borpromóciós program forrásaira a tervek szerint jövő márciusban és áprilisban lehet majd a pályázatokat benyújtani.

Több mint egymillió dollárt fizettek két palack borért!

2018. december 29. 08:47

A második világháború végén a legjobb burgundiai borászat, a Romanee-Conti mindössze 600 üveg sötétvörös nektárt készített, és ezek közül kettőt összesen több mint egymillió dollárért értékesített októberben a New York-i Shoteby’s aukciós ház.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Új adatbázisban tartják nyilván az uniós földrajzi árujelzőket

2019. április 3. 06:04

Az Európai Unió földrajzi árujelzései több mint 3400 termék elnevezését védelmezik, annak érdekében, hogy kiemeljék azok egyedi tulajdonságait, és megóvják az előállításukhoz szükséges hagyományos szakértelmet.