Életmód

Európai Friss Kalandok: ösztönözni kell a zöldség- és gyümölcsfogyasztást

Szuperfarm

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet közös hároméves program keretében az idén is megrendezik az Európai Friss Kalandok országos roadshow-t a kampány kabalafiguráival, Fruttival és Veggivel, emellett áruházlánci kóstoltatásokat szerveznek.

Folytatódik az Európai Friss Kalandok, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet közös kampánya, amely elsősorban a gyermekes családokat ösztönzi a zöldség- és gyümölcsfogyasztásra – mondta Győrffy Balázs, a NAK elnöke sajtótájékoztatón, Budapesten.

A tavaly indult hároméves program keretében az idén is megrendezik az Európai Friss Kalandok országos roadshow-t a kampány kabalafiguráival, Fruttival és Veggivel, emellett áruházlánci kóstoltatásokat szerveznek a zöldség- és gyümölcsfogyasztás növelése érdekében – fejtette ki a NAK elnöke.

Emlékeztetett, hogy állami program keretében jelenleg az iskolák négyötödében kapnak a gyerekek friss zöldséget és gyümölcsöt napi szinten, ez néhány éve még alig érte el a közintézmények 50 százalékát. A program kiterjesztése nemcsak egészségvédelmi szempontok miatt lenne szüksége, hanem az a magyar gazdáknak termelésbővítésre adna lehetőséget – jegyezte meg.

Turcsán Tünde, a GfK kereskedelmi igazgatója ismertette, hogy a gyümölcsök forgalma tavaly 120 milliárd forintot tett ki, az azt megelőző évben pedig 117 milliárd volt, a zöldségeké 2018-ban 227 milliárd forint, 2017-ben 220 milliárd forint.

Rámutatott, hogy a gyümölcsök és zöldségek vásárlási intenzitása hosszú távon növekvő trendet mutat. A nyugdíjasok vásárolnak leginkább belőlük, de a gyermekes családok körében is intenzívebb a fogyasztás a korábbi évekhez képest. Ezzel párhuzamosan az is megfigyelhető, hogy az élelmiszer vásárlásánál egyre fontosabb mérlegelési szempont, hogy egészséges termékeket fogyasszanak, így a zöldségek és gyümölcsök még inkább előtérbe kerülnek.

Kitért arra is, hogy az elmúlt években a diszkont áruházak kiemelkedő fontosságúvá váltak a zöldség- és gyümölcsvásárlás helyszíne szempontjából, és a magyar vásárlók számára egyre fontosabb az, hogy hazai terméket tudjanak fogyasztani.

A helyszínen kiadott közlemény szerint az Európai Friss Kalandok elnevezésű hároméves, 2018-2020 közötti edukációs kampány főként a gyermekeket és a gyermekes családokat ösztönzi a friss zöldség és gyümölcs fogyasztására. Az 5 millió euró költségvetésű program finanszírozását az Európai Unió (EU) 80 százalékban vállalja, az agrárgazdasági kamara 1,2 millió euró támogatásban részesül.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Kerti feladatlista őszre a STIHL szakértőitől

2020. szeptember 30. 04:36

A STIHL szakértői összegyűjtötték azt a hét kerti feladatot, amit mindenképpen el kell végeznünk még a fagyok beköszönte előtt.

Megjelent a Fa Book frissített verziója a kirándulószezonra

2020. szeptember 15. 09:50

350 képpel és csaknem 20 erdőtársulással bővítette fahatározó mobilalkalmazását az Országos Erdészeti Egyesület. Az ingyenes applikációban tovább finomodott a felhasználói élmény, teljesen megújult a megszerzett tudást ellenőrző beépített kvízjáték, és jelentősen kibővült a fényképek adatbázisa. Az Egyesület az új verzió kiadása alkalmából nyereményjátékot hirdetett meg a Facebookon, amely az alkalmazás használatára és a beazonosított fákról készített képek posztolására invitálja a természetbarátokat.

Leonardo di Caprio is érdekelt húshelyettesítők piacában

2020. szeptember 10. 13:07

A hamburgerekbe való húspogácsát helyettesítő, növényi alapú pogácsákat gyártó Beyond Meat Sanghajban épít új üzemet. Közben a világszerte csaknem 16 ezer kávézót működtető Starbucks is bejelentette, hogy növényi alapú termékkel bővíti az ázsiai kínálatát. A vegán árucikkek egyik nagy beszállítója egyébként pont a Beyond Meat.

STIHL Gépforgatók nyereményjáték: humor, kreativitás, értékes nyeremények

2020. szeptember 9. 14:30

Hatalmas sikert aratott a STIHL Gépforgatók nyereményjátéka, amelyben a legnagyobb hazai rajongótáborral rendelkező kertészeti gépeket gyártó vállalat új influenszereit kereste.

Támrendszeres konzervuborka termesztése III. - Tápanyagellátás

2020. május 17. 04:36

Az uborka – más zöldségfélékhez, pl. paprika vagy paradicsomhoz hasonlítva – sok nitrogént és valamivel kevesebb káliumot, továbbá egészen kevés foszfort igényel.

Batátát a kertekbe! II. rész

2019. január 17. 05:38

A batátát nagy sor- és tőtávolságra ültetik, a kezdeti felgyomosodása igen jelentős lehet. Bár később, a hatalmas lombtömegének köszönhetően jó gyomelnyomó, a gyomprobléma megoldására érdemes agroszövetet használni. Homokos talajon termelt batátáról tövenként 1,5-2,5 kg termést takarítanak be, ahol az átlag gumóméret 200-600 g.

Eperrel, görögdinnyével és fehér paprikával is átverik a fogyasztókat

2019. május 8. 10:47

Az import nagyon sok esetben hordozza annak a kockázatát, hogy olyan növényvédő szerrel volt kezelve, ami a magyar ellenőrzéseken megbukna.

A paradicsomot fertőző új vírus: TBRFV (Tomato Brown Rugose Fruit Virus)

2020. február 19. 04:36

Természetes körülmények között súlyos tüneteket eddig növényházi paradicsomtermesztésben figyeltek meg, a vírus a mechanikai terjedése miatt eddig szabadföldön jelentős károkat nem okozott.