Állattenyésztés

Csak etikusan működő vállalkozásoktól származó tojást fog értékesíteni a Tesco

Tesco-Global Áruházak Zrt.

2018-ban közel 114 millió darab tojást értékesített a Tesco Magyarországon. A kínálatban többféle méret és típus is megtalálható, amelyek közel 90 százaléka magyar termelőtől származik. A Tesco számára nemcsak a tojás származási helye fontos, hanem az is, hogy a tojás milyen tartási körülmények közül érkezik. Az áruházlánc vállalta, hogy 2025-től közép-európai szinten, így Magyarországon is, csak szabad-, ökológiai-, mélyalmos- és egyéb alternatív tartásból származó tojást értékesít.

A Tescóban hetente átlagosan kb. 170 ezer db tojás fogy, de ez a szám a többszörösére nő a húsvéti és karácsonyi időszakban. Ahhoz, hogy az áruházlánc megfelelően ki tudja szolgálni a vásárlói igényeket, illetve széles választékot nyújthasson, megbízható partnerekre van szükség. A Fuchs Tojás Kft. már 15 éve szállít magas minőségű, mélyalmos tartásból származó tojást a Tesco áruházakba. A Veszprém megyei vállalkozás éves szinten kb. 70 millió tojást bocsát ki, melynek mintegy 85 százalékát a Tescóba szállítja.

„A másfél évtizedes együttműködés alatt több mint duplájára tudtuk növelni az állatállományunkat, így mára már kb. 150 ezer madár él a tojó és előnevelő telepeinken. A Tesco pedig ösztönöz minket arra, hogy nyissunk az állatbarát tartási módok felé.” – mondta Fuchs Zsolt a Fuchs Tojás Kft. vezetője.

A Tesco számára fontos, hogy a jó ár-érték ajánlat mellett olyan termékeket tudjon kínálni a vásárlóknak, amelyek fenntartható és etikusan működő vállalkozásoktól származnak. Szem előtt tartva a baromfi állatjóléti szempontokat a Tesco polcain egyre nagyobb mennyiségben találhatóak szabadtartásból, mélyalmos és ökológiai tartásból származó tojások. A megfelelő választáshoz a vásárlókat segíti a tojásokon található, jogszabály által előírt 11 jegyű kód. Ebből kiderül, hogy az adott tojás milyen tartásból, melyik országból, azon belül is melyik telephelyről származik.

Tapasztalataink szerint egyelőre a Tesco Clubkártyás vásárlók főként a ketreces tartásból származó tojásokat választják, de elmondható az is, hogy egyre nagyobb a nyitottság a különböző alternatív tartásból származó tojások iránt. A Tesco bízik abban, hogy vállalásával egyre több vásárlót ösztönöz majd arra, hogy olyan termékeket válasszanak, amelyek fenntarthatóbb működésből származnak.

Az alábbi videóban Fuchs Zsolt, a Fuchs Tojás Kft. vezetője bővebben is mesél az együttműködésről és a mélyalmos tartásról.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Újabb sertéspestises esetek Németországban

2020. szeptember 27. 08:32

A német kormány fontolóra veszi, hogy a gazdálkodóknak támogatást nyújtson, miután az árak csökkentek az ASP vadon élő állatokban való felfedezését követően.

Uniós oltalom alatt az Akasztói szikiponty is!

2020. szeptember 26. 05:37

A magyar akvakultúra ágazat számára komoly elismerés, hogy a Szilvásváradi pisztráng után második magyar édesvízi halként az Akasztói szikiponty földrajzi árujelzője is uniós oltalmat kapott. Az Akasztói szikiponty oltalom alatt álló eredetmegjelölésként való bejegyzésével már 62-re emelkedett azoknak a magyar agrártermékeknek a száma, amelyek földrajzi árujelzője az Európai Unióban oltalmat élvez.

Megbénult a német sertéspiac

2020. szeptember 24. 12:17

A sertéseknek halálos kórt okozó vírus (ASP) továbbra is jelentős hatással van a piaci trendre, de mindenekelőtt az exportra.

Készül az akvakultúrát meghatározó stratégia

2020. szeptember 23. 12:01

Az Európai Unióban és Magyarországon is folyamatban van azoknak a stratégiai dokumentumoknak, jogszabályoknak és programoknak az előkészítése, amelyek a következő tíz évre meg fogják határozni a magyar akvakultúra fejlődését – mondta Szentpéteri Sándor erdőkért felelős helyettes államtitkár a 44. Halászati Tudományos Tanácskozáson.

Marketing kampány segíthetne a hazai baromfifogyasztás fellendítésében

2019. január 28. 15:03

A Baromfi Termék Tanács (BTT) államilag támogatott marketingakciót tart szükségesnek a hazai baromfifogyasztás ösztönzésére

Folyamatosan növekszik a baromfihús fogyasztók tábora Európában

2018. augusztus 6. 08:32

Az AKI vágási statisztikája szerint Magyarországon több mint 109 millió darab baromfit vágtak le 2018. január–júniusban, ez 13 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában vágóhidakra került mennyiség.

Csongrád megyében is megjelent a madárinfluenza

2020. április 1. 12:33

A madárinfluenza március 25-ei kitörése óta csaknem 40 gazdaságban jelent meg a betegség Bács-Kiskun és Csongrád megyében.

Már elérhetőek a baromfi állatjóléti támogatás nyomtatványai

2019. június 29. 13:03

A támogatás célja a baromfitenyésztés során az előírásokon túlmutató állatjóléti kötelezettségvállalások ellentételezése.