A Mercedes-Benz V-osztály 2014-es premierje egy teljesen új tervezői szemléletről árulkodott a megjelenés, a minőségi összhatás és a biztonsági felszereltség terén. A koncepció áttörő sikerét igazolja, hogy a megjelenés óta 209 000 darab V-osztályt értékesítettek világszerte, 2018-ban pedig 64 000 eladott darabbal sikerült éves értékesítési rekordot beállítania a márkának. A 2018-as év más szempontból is sikeres volt, a Mercedes-Benz tudhatja ugyanis magáénak az egyik legfiatalabb vevőkört, illetve a stabil európai és amerikai jelenét után sikerrel vezették be a márkát az ázsiai piacokra is. Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy idén a Mercedes-Benz V-osztály Indiában is megjelenik majd. A most bemutatott frissítések új lendületet biztosítanak a sikermodell számára.
A legfontosabb újdonság az átdolgozott orrkialakítás és az OM 654-es négyhengeres dízelmotor-generáció megjelenése, amelyben a csúcsot a 239 lóerős V 300 d modell (vegyes üzemanyag-fogyasztás 5,9-6,3 l/100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás 154-165 g/km) jelenti. A V-osztályhoz elérhetővé válik a 9G-TRONIC automata váltó, emellett pedig a már ismert biztonsági és vezetési segédrendszerek, mint például az Active Brake Assist tudása is sokat fejlődött. A megújult V-osztály Európában 2019 márciusától lesz rendelhető. A Mercedes-Benz Vans üzletága az eDrive@VANs stratégia mentén folytatja fejlődését, így hamarosan egy teljesen elektromos modellváltozat is bemutatkozik majd.
Új formaterv és még nagyobb kényelem
A V-osztály megjelenésében és minőségi összhatásában is kategóriája vezető helyét foglalja el. A modell stuttgarti formatervezői olyan megjelenést alkottak a típusnak, amely hűen követi a jelenlegi Mercedes-Benz személyautók formanyelvét. A megújult V-osztály új orrkialakításának köszönhetően az autó még szélesebbnek tűnik. Ezt a hatást erősíti egyébként az új, nagyobb légbeömlőkkel rendelkező lökhárító és a gyémántmintás hűtőrács is, valamint a rács közepén, két ezüstszínű léc közé elhelyezett Mercedes-csillag.
A személyreszabatóság, mint koncepció az AVANTGARDE és az EXCLUSIVE vonal része maradt, míg az AMG vizualitásban erősített az új krómbetétes hűtőráccsal és az eddigieknél is sportosabb összhatással.
A sikeres fekete-fehér árnyalatok mellett megjelent a grafit- és a szelenitszürke metálfényezés, valamint egy teljesen új választható szín, az acélkék is.
Bár az új jácintvörös metálfényezés a megújult V-osztály igazán érzelmes oldalát mutatja, a négyféle új könnyűfém keréktárcsa erőteljes és modern kiállást biztosít az autónak. A magasfényű feketére fényezett, ötküllős, 17-colos és a magasfényű termolitszürke, 18-colos, könnyűfém keréktárcsák épp olyan különlegesek, akár az ugyancsak 18 colos, ötküllős, fekete kerekek. Az új kerékportfólió csúcsát a magasfényű, feketére fényezett 19 colos, tízküllős könnyűfém keréktárcsák jelentik.
A megújult V-osztály belső terében szintén a jelenlegi Mercedes-Benz személyautó-kínálat modelljeinek megoldásai köszönnek vissza, így az autót belül is a letisztult, modern stílus jellemzi. A V-osztály új légbeömlőket kapott, sportosabb turbina-kialakítással, amely még könnyebben állítható. Szintén az autó belső kialakításához tartozik az egyszerre modern és elegáns benyomást keltő új, „tartufo” nappabőr kárpitozás. Ami a V-osztálynál használt anyagokat illeti: a fekete és selyembézs színben is elérhető Lugano bőr- és nappabőr kárpitozással és a Santos fekete szövettel együtt összesen hatféle különböző kárpitozás érhető el világos és sötét színekkel. A modern és az elegáns jelzők tökéletesen körülírják az új műszerfali betéteket is, amelyek elérhetőek zongoralakk, ébenfa, szénszálas és szálcsiszolt alumínium kivitelben is.
A vezetőülés mögötti első sor opcionálisan elérhető luxusülései az S-osztályhoz hasonlóan már teljesen hátradönthetők, miközben már hátmasszázst és klimatizálást is kínálnak. Az új V-osztály így tökéletesen töltheti be a VIP utazóbusz szerepét, pihentető wellness környezetet kínálva az autó utasainak.
Új motor és új váltó – erőteljes és hatékony
A modellfrissítésnek köszönhetően a Mercedes-Benz V-osztály megkapja a négyhengeres OM 654-es dízel motorcsaládot a következő variációkban:
- V 250 d 190 lóerővel (140 kW) és 440 Nm nyomatékkal (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 5,9-6,3 l/100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás: 154-165 g/km)
- Továbbá – a kategória legjobb értékeivel – a V 300 d 239 lóerővel (176 kW) és 500 Nm nyomatékkal (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 5,9-6,3 l/100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás: 154-165 g/km)
Gyorsítás közben a V 300 d átmenetileg képes további 30 Nm nyomaték leadására (átmeneti nyomatéktöbblet) az 500 Nm-es csúcsnyomaték mellett. A V 300 d álló helyzetből 7,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. Végsebessége 220 km/h.
Az új motorgeneráció még hatékonyabb és tisztább, miközben fokozott zaj- és vibráció-szigetelése még visszafogottabbá teszi. A belső tér így válik kellemesen csendessé, miközben a zavaró vibrációk csökkentek.
Az új motorgeneráció innovatív oldaláról tanúskodik az alumínium blokk és az acél dugattyúk, a még hatékonyabb égési folyamat, valamint a NANOSLIDE® hengerfal bevonat a motor belső súrlódásának csökkentése érdekében. Mindez az új V 250 d esetében – az elődmodellhez képest – körülbelül 13 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményez.
Az emisszió csökkentéséért felelős alkatrészek többsége közvetlenül a motorra épül. Az integrált technológiai megközelítés hatékonyabb égési folyamatot, dinamikus kipufogógáz-visszavezetést és a leömlőkhöz közeli kipufogógáz-kezelést biztosít, amely hozzájárul az alacsony üzemanyag-fogyasztáshoz és nagyban csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A motorhoz közeli elhelyezés miatt a kipufogógáz-utánkezelő rendszer hővesztesége alacsony, ami előnyös működési körülményeket biztosít. Az intézkedések a következők:
- Magas és alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezetés hűtéssel együtt
- Dízel oxidációs katalizátor (DOC), amely csökkenti a szénmonoxid (CO) kibocsátását és az el nem égett szénhidrogének (HC) mennyiségét
- Részecskeszűrő SCR katalizátorral (sDPF)
- SCR katalizátor a nitrogénoxid kibocsátásának csökkentésére. Továbbá AdBlue® karbamid-oldat befecskendezése a kipufogógázba
- További SCR katalizátor ASC katalizátorral a kipufogórendszerben
A modellfrissítés során mutatkozik be a V-osztályban az opcionálisan elérhető 9G-TRONIC automata váltó. A különösen kényelmes és hatékony váltó a korábbi 7G-TRONIC-ot váltja és széria a V 300 d (vegyes üzemanyag-fogyasztás 5,9-6,3 l/ 100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás 154-165 g/km) és a V 250 d (vegyes üzemanyag-fogyasztás 5,9-6,3 l/ 100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás 154-165 g/km) esetében. A vezető a DYNAMIC SELECT üzemmódválasztó segítségével válthat a „Comfort” és a „Sport” menetprogramok között, befolyásolva a sebességfokozatok kapcsolását. Az „M” üzemmód pedig lehetővé teszi a manuális vezérlésű fokozatváltást a DIRECT SELECT kormánykerék váltófüleivel.
A megújult V-osztály minden változata alaphelyzetben a hátsó kerekeit hatja, de opcionálisan 4MATIC állandó összkerékhajtás is elérhető, melynek köszönhetően a modell különböző tapadási viszonyok között is agilisan mozoghat. Az összkerékhajtású modellváltozatok magassága is két méter alatt marad, amivel a megújult V-osztály nem veszít a hétköznapi használhatóságából, és elfér hagyományos garázsokban és többszintes földalatti parkolóházakban egyaránt.
Megújult V-osztály: még biztonságosabb
Az alapfelszereltség részét képező oldalszél asszisztens segítségével a vezetőnek még erős oldalszél esetén is könnyű dolga van a megújult V-osztály úton tartásában. Az új Active Brake Assist fékrásegítő rendszer képes felismerni a ráfutásos baleset kockázatát, amelyre kezdetben vizuális és akusztikus jelzésekkel hívja fel a figyelmet. Amennyiben a vezető reagál, az Active Brake Assist a helyzetnek megfelelően növeli a féknyomást a szükséges szintre, azonban ha a vezető nem reagál, a rendszer automatikus fékezést végez. Városi forgalomban a rendszer álló tárgyakra és átkelő gyalogosokra is reagál, segítve a baleset elkerülését vagy a sérülések mértékének csökkentését.
További újdonságot jelent a V-osztály esetében elsőként elérhető, opcionális Highbeam Assist Plus, amely lehetővé teszi az útpálya állandó, széles megvilágítását anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt. Elöl haladó vagy szemből érkező járművek esetén a főfényszóró bizonyos LED-es moduljai a fénycsóvából egy U-alakot képezve lekapcsolnak, ezzel megakadályozva az elvakítást, de biztosítva a tökéletes és maximális megvilágítást a távolsági fényszóróval az útpálya többi részén.
Megújulás a Mercedes-Benz kemping és szabadidős modelleknél is
A stílus, a minőség, a teljesítmény, a hatékonyság és a biztonság tekintetében a V-osztály alapjaira épülő Marco Polo modellcsalád is előre lép – profitálva a frissítésekből. A kompakt Marco Polo és a Marco Polo HORIZON kemping és szabadidős modellek szintén megkapják az új orrkialakítást, az új színeket és könnyűfém keréktárcsákat, valamint az új légbeömlőket és kárpitozásokat. Emellett hozzájuk is elérhető az új dízelmotor akár 239 lóerős (vegyes üzemanyag-fogyasztás 6,1-6,8 l/ 100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás 160-180 g/km) teljesítménnyel, továbbá az Active Brake Assist fékrásegítés és a Highbeam Assist Plus adaptív fényszóró.
Az eDrive@VANs stratégia kibővítése
A Mercedes-Benz Vans hamarosan tovább lép a kategóriában, és első prémium gyártóként fog teljesen elektromos modellt is kínálni. Továbbá a Mercedes-Benz Vans elkötelezett az átfogó eDrive@VANs stratégia következetes kiterjesztése mellett. A már elérhető eVito és a 2019 második felétől elérhető eSprinter modellek mellet tovább bővül a teljesen elektromos járművek köre egy magánhasználatra is alkalmas típussal.
A Mercedes-Benz Vans a V-osztály szegmensének elektromos jövőjébe enged majd bepillantást a „Concept EQV” szériaközeli tanulmánnyal, mely a Genfi Autószalonon ünnepli majd világpremierjét.