Az első nyolc hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma 12,1 százalékkal bővült – derült ki a Datahouse adatiból.
Összesen 123 288 járművet adtak el a két kategóriában eddig ebben az évben. A két évvel ezelőttihez képest látványosabb 45,3 százalékos a bővülés. Az összevont listán augusztusban Suzuki, Ford, Volkswagen, Toyota, Opel sorrend alakult ki. A múlt havi 18 271 darabos értékesítés 24,3 százalékos éves bővülést jelent, ami ebben a hónapban volt a második legmagasabb idén. A teljes nyolc hónap éllovasait nézve viszont már Suzuki, Ford, Opel, Volkswagen, Skoda a sorrend.
A tavalyihoz képest 33 százalékkal 3889 darabosra hízott pick-up-piacon továbbra is a Ford Ranger az első 48 százalékos piaci részesedéssel a január-augusztusi időszak adatai alapján. Őrzi második helyét az 1128 darabbal lemaradó Toyota Hilux, a harmadik helyen továbbra is az Nissan Navara áll 14 százalékos piaci részesedéssel. A további helyezettek sorrendjében nem volt helycsere a július végi állapothoz képest.
A szegmensek közötti versenyt stabilan, 31,9 százalékos piaci részesedéssel vezető és egy év alatt 9,5 százalékkal 39 265 darabosra ugrott SUV-piacon a Suzuki Vitara őrzi vezető helyét 23,6 százalékos részesedéssel. Az egy hónappal ezelőttihez képest az első öt helyezett sorrendje változatlan. A Kia Sportage és a Toyota RAV4, azonban 1-1 helyet javítva hatodik és hetedik, míg a Renault Captur a hatodikról a nyolcadikra esett vissza. A kilencedikre a Top 10-ben új szereplőként feljött a Ford Ecosport, míg az Opel Mokka X egy helyet visszacsúszva tizedik. Az első tíz eddigi éves listájából kikerült a Hyundai Kona július végéhez képest.
Az éves alapon 32,7 százalékkal 9254 darabosra bővülő furgonpiacon a Ford Transit vezet továbbra is. Az egy hónappal ezelőttihez képest a Citroën Jumper feljött a hatodik helyre, míg a Volkswagen Transporter visszacsúszott a hetedikre. A lista többi helyén nem változott a sorrend az elmúlt egy hónapban.
„A kishaszonjármű-piac emelkedést mutatott, de időarányosan elmarad az előrejelzéstől. Továbbra is szükségesnek tartjuk és szorgalmazzuk a vegyeshasználatú kishaszonjármű-kategória felélesztését. Ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja is, ennek ellenére bevezetését egyelőre nem támogatja.” – hívta fel a figyelmet Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke.