Az első hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma csupán 1,4 százalékkal bővült tavaly januárhoz képest – derült ki a Datahouse adatiból. A SUV-piacot nem a Suzuki Vitara vezeti.
Összesen 11 891 járművet adtak el a két kategóriában egy hónap alatt. A két évvel ezelőttihez képest látványosabb 12,8 százalékos a bővülés. Az összevont listán januárban Toyota, Volkswagen, Ford sorrend alakult ki. A Toyota eladási 129 százalékkal ugrottak meg, az első tíz egyik nagy vesztese 23,7 százalékos mínusszal az Opel, amelyik márka a 8 helyre csúszott vissza. A Ford értékesítései is 22,2 százalékkal zuhantak éves alapon.
A tavalyhoz képest 11 százalékkal 451 darabosra szűkülő pick-up-piacon továbbra is a Ford Ranger az első 52 százalékos piaci részesedéssel januárban. Őrzi második helyét a több mint száz pick-up-ot eladó Toyota, a harmadik helyen a Mitsubishi L200 áll 6 százalékos piaci részesedéssel. A további helyezettek a Nissan Navara az Isuzu D-Max, a Mercedes-Benz X-osztály és a Volkswagen Amarok.
A szegmensek közötti versenyt stabilan, 25,4 százalékos piaci részesedéssel vezető 3016 darabos SUV-piacon meglepetésre nem a Suzuki Vitara vezet. Az esztergomi modell csak negyedik a Hyundai Kona, a Toyota RAV4 és a Jeep Renegade mögött. A Dacia Duster is csak ötödik. Utánuk Skoda Kodiaq, Toyota C-HR, Volkswagen Tiguan, Kia Sporatge és Seat Arona sorrend alakult ki. Lada 4×4-et nem adtak el januárban.
Az éves alapon 8 százalékkal 859 darabosra fogyó furgon-piacon a Ford Transit vezet a Fiat Ducat és a Renault Master előtt. A Top 10-be a Ford Transit Custom, a Peugeot Boxer, a Citroen Jumper, a Mercedes-Benz Sprinter, az Opel Movano, az Opel Vivaro és a Volkswagen Crafter fért még be.
Nem számít jelentős változásra 2019-hez képest az autók és kishaszongépjárművek piacán a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). Erdélyi Péter, a szervezet ügyvezető elnöke 155 ezerre becsülte az idén egész esztendőben forgalomba álló új autók számát.