Összesen 304 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2020 első negyedévében Magyarországon, ez 7 százalékos emelkedés tavalyhoz képest, míg 2019-el szemben 2,6 százalékos mínusz.
A januári 95, majd a februári 107 darab után márciusban 102 darab pótkocsit adtak el itthon – derült ki a Datahouse adataiból. A múlt havi adat 16 százalékos éves és 15 százalékos kétéves alapú visszaesést jelent.
Február végén az összesített listán még csak 8 darab volt a Fliegl előnye, ezt azonban március végére 23 darabra növelte a márka. A Fliegl 24 darabbal nyerte a márciust a 15 darabos Pronar és a 10 darabos Joskin előtt. Az Agrogépnél egy eladáson múlt, hogy megcsípjék a dobogót. Utánuk Metal-Fach, Bagodi Mezőgép, Farmtech, Oehler, PPHU Wodzinski és Zaslaw sorrend alakult ki. Márciusban 33 márka helyezett forgalomba új mezőgazdasági pótkocsit hazánkban.
A negyedéves listán ezek után határozottan növelte előnyét a Fliegl, a 64 darab 21 százalékos piaci részesedést jelent. A Pronar 13,5 százalékos piacrésszel áll a második helyen. A harmadik helyen az Metal-Fach áll 12,5 százalékkal az összesített listán. A többek mind tíz százalék alatt vannak, a Top 10-be az Agrogép, a Bagodi Mezőgép, a Joskin, a Labinprogres, az Oehler, a Farmtech és a Cynkomet került be a negyedéves listán. Idén eddig 34 márka helyezett forgalomba új mezőgazdasági pótkocsit hazánkban. A február végi helyzethez képest a Pronar megelőzte a Metal-Fach márkát, amely az első két hónap együttes adatai alapján még a második helyen állt.
Tömegkategória szerinti bontásban a 10 és 30 tonna közöttiben volt a legnagyobb, 204 darabos ez a piac. Ez 67 százalékos részesedést jelent. A legnépszerűbb modell a Fliegl DPW 180 tizenegy darabbal, a Metal-Fach T009-et egy, a Pronar T023 Trailert két darabbal előzik meg. A 3,5 és 10 tonna közötti kategóriában 59 darabot helyeztek forgalomba, a 0,75 és 3,5 tonna közöttiekből 34-et, a 0,75 tonna alattiból 6 darabot, a 30 tonna felettiből pedig egyetlen egyet.