Szőlő-Bor

Wine Australia: népszerűsíteni kell a borászati ágazatot

Syngenta Blog

Kevés kivételtől eltekintve a világ fontos bortermelő országai mind kisebb-nagyobb munkaerő-gondokkal küzdenek. Andreas Clark, a Wine Australia vezérigazgatója szerint nagyon fontos feladat, hogy a fiatalok előtt ne csak fogyasztói szempontokból népszerűsítsék az ágazatot.

Mint ahogy Andreas Clark hangsúlyozta a Wine Business szakmai lapnak, az ausztrál szőlőültetvényeken és gyümölcstermesztő gazdaságokban sincs elég munkaerő.  Alacsony számban vannak, akikre számítani lehetne a szüretek idején és náluk is kevesebben gondolkodnak szőlész-, vagy kertészkarrierben Ausztráliában, pedig sokkal több munkalehetőség várna rájuk.

A kontinens borászatai mintegy 170 ezer embert foglalkoztatnak, és több mint 40 milliárd dollárral járulnak hozzá az ország gazdasági teljesítményéhez.

A szakember szerint nagyon fontos a széleskörű tudatosítása annak, hogy manapság egy ilyen munka mit is jelent ezen a területen. Egyrészt komoly tapasztalatokra tehetnek szert a vállalkozó kedvű fiatalok, másrészt rengeteg technológiai újdonsággal is találkozhatnak. A szőlészeti, borászati szakemberek mellett a szegmensnek nagy szüksége van digitális tudással, a mesterséges intelligencia és a big data területein ismeretekkel rendelkező informatikusokra is.

A Wine Australia például élen jár a digitalizációban, egyik üzleti partnerével kidolgozott egy metódust az ország szőlőültetvényeinek feltérképezésére.  Ezzel a hasznos, folyamatosan bővített adatbázissal modellezni lehet az ültetvények esetében például a bozóttüzeket és az ott képződő füst hatását. A módszert középiskolás gyerekeknek is bemutatták sok helyen, így is próbálják felkelteni a fiatalok érdeklődését az ágazat iránt.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Első szemlétől az aratásig – ingyenesen letölthetők a legfrissebb Nufarmer Magazinok (PDF)

2020. március 20. 11:18

Az idén 11. évfolyamába lépett Nufarmer Magazin friss, 28. száma minden eddiginél gazdagabb tartalommal jelentkezik: januártól egészen a betakarítási munkák utánig mutatja be a növényvédelmi feladatokat, valamint a Nufarm által forgalmazott növényvédő szereket.

Ékköves araszoló károsít a szőlőkben

2020. május 13. 13:49

Mi károsíthatja, károsíthatta a szőlő friss hajtásait?


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/digitalnomads/public_html/staging/releases/20240911215937/public/cms/wp-includes/functions.php on line 5420