Felülteljesítő volt a Kroger a legutóbbi pénzügyi negyedévében. Ennek ellenére nem lett a befektetők kedvence a társaság, ugyanis arra számít a társaság hogy a jövőben jobban átgondolják élelmiszer és italvásárlásokat a háztartások.
Az amerikai szupermarketlánc 1,22 dolláros egy részvényre jutó eredményt (EPS) realizált a negyedév során, ami 13 centtel haladja meg a Wall Street várakozásait. A vállalat árbevétel soron is megverte a prognózist. A menedzsment továbbá hozzátette, hogy az áprilisban kiadott előrejelzését is túlszárnyalhatja az üzletlánc. Az e-kereskedelmi értékesítések 92 százalékkal nőttek éves bázison – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt. Ugyanakkor a vállalat online szegmense ennek ellenére is a Walmart, az Amazon és a Target mögött van. A gyorsjelentés hatására 3 százalékot esett a részvény árfolyama a New York-i Értéktőzsdén.
A Kroger úgy látja, hogy koronavírus járvány enyhülését követően az alapvető termékek iránti kereslet csökkenhet az amerikai háztartásokban, ugyanis jobban átgondolják majd a vásárlók, hogy mit vegyenek le a polcokról.
A friss termékek, a hús és a levesek iránti kereslet márciusban és áprilisban látványosan emelkedett, ám az egészségügyi válsághelyzet a szokásostól nagyobb készletezése késztette az üzleteket is.
A Kroger a kisboltoktól kezdve a közepes üzleteken át a szupermarketen át egészen a szupermarketekig 2800 üzletet üzemeltet az Egyesült Államokban. Ezek közül 2300 helyen gyógyszertár és 1500 egységnél üzemanyagtöltő-állomást is üzemeltetnek.
Az élelmiszerforgalmazó üzletláncoknak jól ment az elmúlt hónapokban a koronavírus járvány terjedés kapcsán kibontakozó pánikvásárlások miatt. Arról azonban nem készültek felmérések, hogy az élelmiszerek tartalékolása miatt milyen mértékű visszaesés következhet be a következő hónapokban. Ráadásul az is a forgalom esetleges csökkenését vetíti előre, hogy számos országban nagyon sok elbocsátással jár a gazdasági visszaesés, ami csökkentheti a keresletet minden területen, így az élelmiszeriparban is.