Életmód

Dél-Korea 16 éves küzdelme a zöldhagyma ízű gabonapehelyért

Agrofórum Online

Dél-Koreában a demokrácia jelentős győzelmeként üdvözlik, hogy egy 2004-es szavazás után végre a polcokra került a zöldhagyma ízesítésű gabonapehely.

Az elmúlt 16 évben többször is beszédtéma volt a termék bevezetése, de végül olyan sikert aratott a piacra dobás, hogy két nap alatt elfogytak a kezdeti készletek a boltok polcairól. A rajongók ezt követően már csak online vásárolhatnak az elsőre kissé bizarrnak tűnő, reggelire szánt, tejjel együtt fogyasztandó gabonapehelyből – számolt be a Thomson Reuters hírügynökség.

A történet kezdete még 2004-ig nyúlik vissza, amikor is a Kellogg’s Korea egy egyszerű marketing kampányt indított az ötféle gabonát tartalmazó, Chex fantázianevű termékek számára. Arra kérték a dél-koreai embereket, szavazzanak egy új ízesítésről. A televíziós reklámban két rajzfilmfigurával jelölt verziót ajánlottak fel a nézőknek. A Chex Choco választáson a csokoládé ízesítésű Cheki-t és zöldhagyma ízesítésű Chaka kelt egymással versenyre. A marketingakció megtervezői nagyon biztosak lehettek dolgukban és teljesen biztosra vették a csokoládés változat győzelmét.

A Chakára érkező szavazatok száma azonban elég nagy meglepetésre meghaladták a Cheki szavazatainak a számát. Amikor a társaság rájött, hogy egy-egy szavazó több szavazatot is leadhatott, leállították az akciót és a csokis Cheki-t jelölték ki győztesnek.

A Chaka rajongók egyből csalást kiáltottak, és elutasították Cheki általuk „illegitim zsarnokságának” nevezett 16 éves időszakát. A Chaka és az egész szavazás azonban valamiért folyamatos téma maradt a dél-koreai hétköznapokban, a közösségi média térnyerésével olyan rendszeres hashtagek révén maradt a köztudatban, mint a #PrayForChex.

Kép: koreaboo

„Soha nem számítottunk arra, hogy a fogyasztók 16 évnél hosszabb ideig fenn tartják az érdeklődést a termék iránt” – nyilatkozta Kim Hee-Yeon, a Kellogg’s Korea képviselője. „Minden alkalommal, amikor új ízeket indítunk, vagy promóciós rendezvényeket tartottunk, az online közösségi fórumokon folyamatosan kérték a zöldhagymás ízt.”

Kim Hee-Yeon azt nyilatkozta, hogy a korlátozott kiadású ízek általában nagyjából három hónapig kaphatóak. Amikor a vállalat 50 „koreai kóstolót” keresett egy fókuszcsoportos vizsgálathoz, több mint 14 200 ember jelentkezett.

„Kiskorom óta szeretem a helyi ételeket fokhagymával, zöldhagymával vagy kimchivel” – mondta egy 24 éves élelmiszeriparral foglalkozó blogger, aki gyermekként a Chaka mellett szavazott. Szerinte egyébként a várva várt gabonapehelyben a zöldhagyma íze túl enyhe.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Kerti feladatlista őszre a STIHL szakértőitől

2020. szeptember 30. 04:36

A STIHL szakértői összegyűjtötték azt a hét kerti feladatot, amit mindenképpen el kell végeznünk még a fagyok beköszönte előtt.

Megjelent a Fa Book frissített verziója a kirándulószezonra

2020. szeptember 15. 09:50

350 képpel és csaknem 20 erdőtársulással bővítette fahatározó mobilalkalmazását az Országos Erdészeti Egyesület. Az ingyenes applikációban tovább finomodott a felhasználói élmény, teljesen megújult a megszerzett tudást ellenőrző beépített kvízjáték, és jelentősen kibővült a fényképek adatbázisa. Az Egyesület az új verzió kiadása alkalmából nyereményjátékot hirdetett meg a Facebookon, amely az alkalmazás használatára és a beazonosított fákról készített képek posztolására invitálja a természetbarátokat.

Leonardo di Caprio is érdekelt húshelyettesítők piacában

2020. szeptember 10. 13:07

A hamburgerekbe való húspogácsát helyettesítő, növényi alapú pogácsákat gyártó Beyond Meat Sanghajban épít új üzemet. Közben a világszerte csaknem 16 ezer kávézót működtető Starbucks is bejelentette, hogy növényi alapú termékkel bővíti az ázsiai kínálatát. A vegán árucikkek egyik nagy beszállítója egyébként pont a Beyond Meat.

STIHL Gépforgatók nyereményjáték: humor, kreativitás, értékes nyeremények

2020. szeptember 9. 14:30

Hatalmas sikert aratott a STIHL Gépforgatók nyereményjátéka, amelyben a legnagyobb hazai rajongótáborral rendelkező kertészeti gépeket gyártó vállalat új influenszereit kereste.

Átfogó program indul, okosfarmokat fejleszt Dél-Korea

2018. június 6. 09:58

A koreai mezőgazdaság a többi iparággal összehasonlítva valamivel fejletlenebb, ráadásul az elöregedés is megfigyelhető.