A mezőgazdasági alapanyagokkal kereskedő amerikai Bunge csökkentette idei, teljes évre vonatkozó kilátásait a koronavírus hatásai miatt.
Az étkezési olajok, a cukor és a bioenergia területén is meredek csökkenésre számít a vállalat azt követően, hogy az etanol ára drámaian csökkent a piacon.
A társaság az első negyedévben veszteséget könyvelt el azt követően, hogy a koronavírus hatásai erősen érződtek a globális ellátási láncokban.
„Az első negyedévben nem tapasztaltunk jelentős zavarokat az üzleti tevékenységünkben, de márciusban már megjelentek figyelmeztető jelek az új típusú koronavírus terjedésével összefüggésben. Megváltoztak a fogyasztói magatartások, ami főleg az étkezési olajok piacán érződött” – mondta Greg Heckman vezérigazgató.
A missouri székhelyű Bunge közölte, hogy a március 31-én véget ért három hónapban a társaság vesztesége 181 millió dollárt tett ki, szemben az egy évvel korábbi 59 millió dolláros nyereséggel. Az egy részvényre jutó veszteség is 1,34 dollárt tett ki, miközben ez az adat egy éve még 0,36 dolláros nyereséget mutatott.
A cég rámutatott, hogy az olajos magvak és a szójabab feldolgozási marzsa minden régióban csökkent. A negyedév végére növekedtek a szójabab elérhetőségével kapcsolatos aggodalmak a koronavírus-járvány miatt. A szójabab árának csökkenése miatt 195 millió dollárnyi veszteséget szenvedett el a cég a fedezeti ügyleteken.
A vállalat jelezte, hogy számos bizonytalanságot látnak a második félévre vonatkozóan, de úgy vélik, hogy eredetileg a vártnál kisebb egy részvényre jutó eredményt tudnak majd felmutatni, mint eredetileg tervezték. Úgy vélik, hogy az étkezési olaj piacán jelentkező plusz kereslet csak részben tudja majd enyhíteni azokat a nehézségeket, amelyekkel az egyéb élelmiszeripari, illetve az etanol-szegmensben kell szembe nézniük.
A befektetők nem díjazták a profit csökkenésére vonatkozó jóslatokat. A piac nyitása után a cég részvényeinek árfolyama 11,2 százalékkal 33,63 dollárra zuhant a New Yorki-i Éréktőzsdén. Idén ezzel együtt már 41,6 százalékkal zuhant a kurzus.
A Bunge a világot behálózó, a termőföldtől a kiskereskedelmi ellátásig terjedő integrált tevékenységeket folytató, vezető nagyüzemi mezőgazdasági és élelmiszergyártó vállalat. A társaság öt szegmenssel tevékenykedik: mezőgazdaság, étkezési olajtermékek, malomipar, cukor és bioenergia, valamint műtrágya. A magyarországi Bunge Zrt. legrégebbi és legismertebb márkája a Vénusz, mely 1952 óta elérhető a hazai üzletekben. A Bunge agrárüzletága globális szinten több tízmillió tonna árut állít elő és szállít évente.