Állattenyésztés

Kampánnyal ösztönöznék a juh- és kecskehús fogyasztásának növelését

MTI

Juh- és kecskehús, valamint tejtermékek fogyasztását ösztönző kampányt indít a kormány, amelynek célja, hogy az erősen exportorientált ágazat termékei utat találjanak a magyar fogyasztókhoz is - mondta szerdán az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára Budaörsön.

Feldman Zsolt az Auchan áruházban tartott, gasztronómiai bemutatóval egybekötött kampánynyitó rendezvényen elmondta, hogy a juhtartás 8300 tenyésztő megélhetését biztosítja. Európa a juhtenyésztés tekintetében nem önellátó, behozatalra szorul, ezért a magyar gazdaságban vannak lehetőségek ezen a területen, amit mutat, hogy az elmúlt három negyedévben 40 millió euró értékű élő juh hagyta el az országot.

Az államtitkár elmondta, hogy a kormány támogatáspolitikai eszközeivel a jobb, minőségibb termékek előállítását szeretné ösztönözni. Hozzátette, hogy éppen ezért tenyészkosok beállításához, vagy a juh- és kecsketartók beruházásaihoz komoly forrásokat biztosított a kormány, de exportra főleg élőállatok kerülnek, ami körülbelül 14 ezer tonnát jelent.

Ondré Péter az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője elmondta, hogy az Agrárminisztérium megbízásából indították a juhfogyasztást ösztönző kampányt, amely 2020 húsvétjáig fog tartani.

Hozzátette, hogy az ágazat felemásan teljesít, mert az export területén 90 százalékos az élőállat kivitele, de a belföldi fogyasztás nagyon alacsony, az európai uniós fogyasztási átlag fejenként 2,3 kilogramm évente, míg Magyarországon a 0,3 kilogrammot sem éri el. A belföldi fogyasztás növekedésével mind az állattartók, mind a feldolgozók biztosabb, stabilabb jövőt építhetnének – fűzte hozzá az ügyvezető.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Újabb sertéspestises esetek Németországban

2020. szeptember 27. 08:32

A német kormány fontolóra veszi, hogy a gazdálkodóknak támogatást nyújtson, miután az árak csökkentek az ASP vadon élő állatokban való felfedezését követően.

Uniós oltalom alatt az Akasztói szikiponty is!

2020. szeptember 26. 05:37

A magyar akvakultúra ágazat számára komoly elismerés, hogy a Szilvásváradi pisztráng után második magyar édesvízi halként az Akasztói szikiponty földrajzi árujelzője is uniós oltalmat kapott. Az Akasztói szikiponty oltalom alatt álló eredetmegjelölésként való bejegyzésével már 62-re emelkedett azoknak a magyar agrártermékeknek a száma, amelyek földrajzi árujelzője az Európai Unióban oltalmat élvez.

Megbénult a német sertéspiac

2020. szeptember 24. 12:17

A sertéseknek halálos kórt okozó vírus (ASP) továbbra is jelentős hatással van a piaci trendre, de mindenekelőtt az exportra.

Készül az akvakultúrát meghatározó stratégia

2020. szeptember 23. 12:01

Az Európai Unióban és Magyarországon is folyamatban van azoknak a stratégiai dokumentumoknak, jogszabályoknak és programoknak az előkészítése, amelyek a következő tíz évre meg fogják határozni a magyar akvakultúra fejlődését – mondta Szentpéteri Sándor erdőkért felelős helyettes államtitkár a 44. Halászati Tudományos Tanácskozáson.

Hosszú távon nőhet az uniós juhhúsfogyasztás

2019. december 20. 12:17

Az uniós előrejelzés szerint 2030-ra a juhhúsfogyasztás fejenként 1,8 kilogrammra emelkedik az EU-ban, ami 6 százalékos növekedés lenne az idei értékhez képest.

Elfogadta az Európai Parlament a juh és kecske ágazatról szóló jelentést

2018. február 23. 08:33

A jelentés felszólítja a tagállamokat, hogy az agrár-környezetvédelmi kifizetéseket a juh és kecske által használt legelőterületekre is terjesszék ki, illetve a rendelkezésre bocsátott forrásokból a juh- és kecsketejet is támogassák.

Nőtt a sertés-, csökkent a baromfi vágások száma

2018. március 1. 08:03

A tavaly levágott állatok élősúlya összesen 53 400 tonna volt, míg a vágósúly 27 200 tonnát ért el, ami egyaránt háromszázalékos csökkenést jelent.

Pályáznak a minőségre

2019. május 23. 08:17

A füstölt árukon túl grillkolbásszal, hamburgerpogácsával, saslikkal, vagy akár konyhakész állapotra előállított, fóliázott, védjeggyel ellátott termékcsaláddal kívánnak piacra lépni.