Állattenyésztés

Kilengés után helyreáll a tojás ára

Magyar Hírlap

Az egy évvel ezelőtti áfamérséklés következtében nem csökkent a tojás ára, hanem a tiltott szerek használata miatt az unióban kirobban botrány következtében emelkedni kezdett. Idén januárban újra lefelé indultak az árak.

A tavaly januári áfacsökkentést nagy örömmel fogadta a baromfipiac, és jelentősen kedvezőbb árakat vártak tőle a fogyasztók, ám ez a gyakorlatban mégsem teljesült. Tavaly augusztusban jött a hír, hogy az unióban egyes telepek nem megengedett szereket alkalmaztak az állatok védelme érdekében. Ez Európa-szerte óriási állománykivágást és termékvisszahívást vont maga után, melynek a következtében az egész unióban tojáshiány alakult ki, Németországban és Hollandiában kiürültek a boltok polcai. Emellett a madárinfluenza is jelentős károkat okozott a baromfiágazatban egész Európában.

Molnár Györgyi, a Tojásszövetség titkára a Magyar Hírlapnak elmondta, hogy Magyarország kis mértékben, 25-30 százalékban importra szorul. Az importárak pedig erősen befolyásolják a hazai árakat.

– Elsősorban Lengyelországból importálunk, a lengyelek pedig elkezdtek más irányba eladni, magasabb áron, nálunk emiatt csökkent az import mennyisége. Végeredményben az egész unióban, így hazánkban is jelentősen megemelkedett mind a termelői, mind a fogyasztói tojásár, így eljutottunk egészen a hatvan forintos rekordárhoz. Ehhez képest most januártól már csökkenés mutatkozik, jelenleg 54 forint körüli egy közepes méretű tojás ára a boltokban – mondta. Biztatónak tartja a szakértő, hogy a termelői árak jóval nagyobb mértékben csökkentek, mint ahogy ez most a fogyasztói árakban tapasztalható.

Molnár Györgyi azt prognosztizálja rövidtávon, hogy a termelői árak stabilizálódnak a mostani árak környékén, s ez a fogyasztói árakban további csökkenést eredményez január végére, február elejére.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Újabb sertéspestises esetek Németországban

2020. szeptember 27. 08:32

A német kormány fontolóra veszi, hogy a gazdálkodóknak támogatást nyújtson, miután az árak csökkentek az ASP vadon élő állatokban való felfedezését követően.

Uniós oltalom alatt az Akasztói szikiponty is!

2020. szeptember 26. 05:37

A magyar akvakultúra ágazat számára komoly elismerés, hogy a Szilvásváradi pisztráng után második magyar édesvízi halként az Akasztói szikiponty földrajzi árujelzője is uniós oltalmat kapott. Az Akasztói szikiponty oltalom alatt álló eredetmegjelölésként való bejegyzésével már 62-re emelkedett azoknak a magyar agrártermékeknek a száma, amelyek földrajzi árujelzője az Európai Unióban oltalmat élvez.

Megbénult a német sertéspiac

2020. szeptember 24. 12:17

A sertéseknek halálos kórt okozó vírus (ASP) továbbra is jelentős hatással van a piaci trendre, de mindenekelőtt az exportra.

Készül az akvakultúrát meghatározó stratégia

2020. szeptember 23. 12:01

Az Európai Unióban és Magyarországon is folyamatban van azoknak a stratégiai dokumentumoknak, jogszabályoknak és programoknak az előkészítése, amelyek a következő tíz évre meg fogják határozni a magyar akvakultúra fejlődését – mondta Szentpéteri Sándor erdőkért felelős helyettes államtitkár a 44. Halászati Tudományos Tanácskozáson.

Visszanyerte hazánk a madárinfluenzától mentes besorolását

2020. szeptember 11. 08:18

Hazánk teljes területének madárinfluenza-mentes státuszát – az OIE előírásainak megfelelően – 2020. szeptember 8-tól nyertük vissza.

Már a regionalizáció elve érvényesül a Japán baromfi piacon

2018. július 5. 11:22

A 2018. július 4-ével hatályba lépett megállapodás értelmében, egy jövőbeni madárinfluenza járvány kitörése esetén nem Magyarország egészéről, hanem csak a betegséggel érintett közigazgatási területekről korlátozzák a baromfi termékek Japán piacra történő szállítását.

Jól teljesített a baromfiágazat 2018-ban

2019. május 4. 06:54

A baromfiágazat az egyik legfontosabb szektora a magyar gazdaságnak, ezt támasztja alá, hogy 2018-ban a baromfiágazat adta az agrárium kibocsátásának több mint 14 százalékát.

Marketing kampány segíthetne a hazai baromfifogyasztás fellendítésében

2019. január 28. 15:03

A Baromfi Termék Tanács (BTT) államilag támogatott marketingakciót tart szükségesnek a hazai baromfifogyasztás ösztönzésére


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/digitalnomads/public_html/staging/releases/20240911215937/public/cms/wp-includes/functions.php on line 5420