Állattenyésztés

Marketing kampány segíthetne a hazai baromfifogyasztás fellendítésében

Magyar Hírlap/ Magyar Idők

A Baromfi Termék Tanács (BTT) államilag támogatott marketingakciót tart szükségesnek a hazai baromfifogyasztás ösztönzésére – írja a Magyar Hírlap.

A Magyar Hírlap kérdésére Csorbai Attila, a tanács igazgatója elmondta, akár saját forrásokat is mozgósítanának annak érdekében, hogy egy sikeres ösztönző kampány indulhasson el. Szerinte a Magyar Baromfi Védjegyhez kapcsolódó ágazati forrásokból akár tízmilliós nagyságrendben tudnának hozzájárulni ehhez a célhoz, és ezt állami támogatással kiegészítve komoly eredményt lehetne elérni.

A szervezet elnöksége a közelmúltban úgy határozott, hogy ez ügyben az Agrárminisztériumhoz és az Agrármarketing Centrumhoz fordul. Az elnöksége szerint a kampányt az év elején, lehetőség szerint minél hamarabb be kellene indítani.

A napilap ismerteti, hogy Magyarország baromfihúsimportja három százalékkal 58 ezer tonnára csökkent 2018. január és október között 2017 hasonló időszakához viszonyítva. Ezen belül a csirkehús behozatala három százalékkal 37 ezer tonnára mérséklődött, míg a pulykahúsé négy százalékkal csaknem ötezer tonnára emelkedett.

Ugyanakkor a baromfihúsexport húsz százalékkal 184 ezer tonnára emelkedett 2018. január-októberben az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ezen belül a csirkehús kivitele három százalékkal 83 ezer tonnára csökkent, míg a pulykahúsé három százalékkal harmincezer tonnára nőtt.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Újabb sertéspestises esetek Németországban

2020. szeptember 27. 08:32

A német kormány fontolóra veszi, hogy a gazdálkodóknak támogatást nyújtson, miután az árak csökkentek az ASP vadon élő állatokban való felfedezését követően.

Uniós oltalom alatt az Akasztói szikiponty is!

2020. szeptember 26. 05:37

A magyar akvakultúra ágazat számára komoly elismerés, hogy a Szilvásváradi pisztráng után második magyar édesvízi halként az Akasztói szikiponty földrajzi árujelzője is uniós oltalmat kapott. Az Akasztói szikiponty oltalom alatt álló eredetmegjelölésként való bejegyzésével már 62-re emelkedett azoknak a magyar agrártermékeknek a száma, amelyek földrajzi árujelzője az Európai Unióban oltalmat élvez.

Megbénult a német sertéspiac

2020. szeptember 24. 12:17

A sertéseknek halálos kórt okozó vírus (ASP) továbbra is jelentős hatással van a piaci trendre, de mindenekelőtt az exportra.

Készül az akvakultúrát meghatározó stratégia

2020. szeptember 23. 12:01

Az Európai Unióban és Magyarországon is folyamatban van azoknak a stratégiai dokumentumoknak, jogszabályoknak és programoknak az előkészítése, amelyek a következő tíz évre meg fogják határozni a magyar akvakultúra fejlődését – mondta Szentpéteri Sándor erdőkért felelős helyettes államtitkár a 44. Halászati Tudományos Tanácskozáson.

A sertéshús- és baromfihús-ágazat a járvány nagy vesztese

2020. május 27. 10:16

Mindkettőben kettős vírushatás volt érzékelhető, hiszen a sertések esetében az afrikai sertéspestis a világpiacot is jelentősen befolyásoló módon Kínában is súlyos válságot okozott, illetve a baromfikat is érintette egy komolyabb vírus.

Bács-Kiskun megyei baromfitelepeken kellett intézkedni

2020. április 15. 10:01

Rendkívüli ellenőrzést tartott két Bács-Kiskun megyei baromfitartó telepen a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih).

Folyamatosan növekszik a baromfihús fogyasztók tábora Európában

2018. augusztus 6. 08:32

Az AKI vágási statisztikája szerint Magyarországon több mint 109 millió darab baromfit vágtak le 2018. január–júniusban, ez 13 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában vágóhidakra került mennyiség.

Exportra ítélve - komoly jövedelmezőségi veszélyben a víziszárnyas-ágazat

2019. október 26. 08:37

Sajnos, a víziszárnyas ágazatban, kacsánál, libánál az árak nem javultak az előző hónapokhoz képest, holott azt szoktuk mondani, hogy az ősz a szezonja mindkét terméknek, elsősorban a libának, mivel azt főleg Márton-napon és karácsonykor fogyasztják.