Életmód

A Danone csökkentette a 2020-as előrejelzéseit

Agrofórum Online

A francia vállalat szerint a koronavírus terjedése miatt a palackozott víz és a csecsemőtápszer eladásából származó bevételek jelentősen visszaesnek.

Különösen fontos piacot jelent számukra Kína, miután onnan származik az árbevételük 10 százaléka. A járvány hatására 100 millió euró bevételtől esik el a cég és a 2020-ra vonatkozó árbevétel előrejelzésüket a 4-5 százalékos növekedésről 2-4 százalékos növekedésre módosították – közölte az Equilor Befektetési Zrt. A 2019-ben elért 4,2 milliárd euró működési eredménynél 9 százalékkal alacsonyabbra számítanak 2020-ban, mindössze 3,85 milliárd euróra.

A Danone árfolyama 0,5 százalékkal 67.94 euróra emelkedett a párizsi értéktőzsdén, de korábban a 69,46 eurós szinten is járt a kurzus. Idén különben 8,1 százalékos mínuszban van a Danone árfolyama, ám az elmúlt egy évet nézve 2,3 százalékos pluszt mutat az árfolyamgörbe.

A Danone-csoport termékeit mind az öt kontinensen, a világ 140 piacán árulják, és mintegy 104 ezer munkavállalója van. 2018-ban 24,7 milliárd eurós bevételt generált. A cég vezető pozíciókat tölt be a friss tejtermékek, a palackozott vizek, a bébiételek és a kórházi táplálkozás piacán. A tejtermékek és növényi alapú termékek a bevételek 53 százalékát adják, a speciális táplálkozási szerek pedig a 29 százalékot. Utóbbi tartoznak a csecsemőknek és kisgyermekeknek készített termékek és a kórházi termékeik. A többek között Evian, Volvic, Badoit, illetve Aqua márkanéven forgalmazott ásványvizek biztosítják az árbevétel 18 százalékát.

A Marketscreener tőzsde adatbázisa szerint az elemzők optimisták a céggel kapcsoltban, az 29 elemző átlagos célárfolyama 21 százalékos árfolyamemelkedést vízionál. Az átlagos ajánlás felülsúlyozás, azaz azoknak javasolnak vételt, akiknek már van a portfóliójukban Danone-részvény.

A Danone Kft. egyébként vezető helyet foglal el a magyar friss tejtermékek piacán és szintén piacvezető a joghurt kategóriában. A Danone Kft. savanyított tejkészítmények (kefir, natúr és gyümölcsjoghurtok és tejdesszertek), illetve 2019 januárjától az Alpro termékek forgalmazásával foglalkozik Magyarországon.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Kerti feladatlista őszre a STIHL szakértőitől

2020. szeptember 30. 04:36

A STIHL szakértői összegyűjtötték azt a hét kerti feladatot, amit mindenképpen el kell végeznünk még a fagyok beköszönte előtt.

Megjelent a Fa Book frissített verziója a kirándulószezonra

2020. szeptember 15. 09:50

350 képpel és csaknem 20 erdőtársulással bővítette fahatározó mobilalkalmazását az Országos Erdészeti Egyesület. Az ingyenes applikációban tovább finomodott a felhasználói élmény, teljesen megújult a megszerzett tudást ellenőrző beépített kvízjáték, és jelentősen kibővült a fényképek adatbázisa. Az Egyesület az új verzió kiadása alkalmából nyereményjátékot hirdetett meg a Facebookon, amely az alkalmazás használatára és a beazonosított fákról készített képek posztolására invitálja a természetbarátokat.

Leonardo di Caprio is érdekelt húshelyettesítők piacában

2020. szeptember 10. 13:07

A hamburgerekbe való húspogácsát helyettesítő, növényi alapú pogácsákat gyártó Beyond Meat Sanghajban épít új üzemet. Közben a világszerte csaknem 16 ezer kávézót működtető Starbucks is bejelentette, hogy növényi alapú termékkel bővíti az ázsiai kínálatát. A vegán árucikkek egyik nagy beszállítója egyébként pont a Beyond Meat.

STIHL Gépforgatók nyereményjáték: humor, kreativitás, értékes nyeremények

2020. szeptember 9. 14:30

Hatalmas sikert aratott a STIHL Gépforgatók nyereményjátéka, amelyben a legnagyobb hazai rajongótáborral rendelkező kertészeti gépeket gyártó vállalat új influenszereit kereste.

A Starbucks felkészült a legextrémebb forgatókönyvre is

2020. március 21. 06:38

A járvány kitörése után a Starbucks egy időre bezárta a Kínában működő kávézói jelentős részét, ami a menedzsment várakozásai szerint egy 430 millió dollár közeli árbevétel-kiesést jelent.

Kínai darázs tizedeli a spanyol gesztenyéseket

2019. január 28. 09:17

Az elmúlt három évben, amióta a kártevő megjelent, számtalan fa pusztult el, ezért a károk korlátozása érdekében egyes gazdálkodók elégetik a fertőzött fákat az egészségesek védelme érdekében.

Kínára koncentrál a húshelyettesítőket gyártó Beyond Meat

2020. július 2. 11:33

A Beyond Meat először áprilisban tesztelte a kínai piacot, miután a Starbucks-szal kötött megállapodás keretében a kávézólánc kínai üzleteiben lehetett beszerezni vegán szendvicseket.

A vidék újjáélesztése elképzelhetetlen digitalizáció nélkül

2019. május 24. 10:35

Az agrártárca kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy az agrárpálya vonzóvá tételével, új, digitális tudás, készségek, szemlélet elősegítésével támogassa a gazdálkodást választó vidéki fiatalokat.