Ha sörről van szó, akkor nagyon sokan egyből Németországra gondolnak. Az utóbbi években, a kézműves sörök világdivatjának terjedésével egyre több sörfőzde működik az országban, pedig korábban sem lehetett panasz a sörfőzdék számára. Mostanra több mint 1540 vállalat foglalkozik sör előállításával – számolt be a Wirtschafts Woche című német gazdasági hetilap.
Noha Németországban az egy főre jutó átlagos sörfogyasztás évek óta csökken, az úgynevezett mikró-sörfőzdék és az újonnan induló vállalkozások egyre több új termékkel próbálják megvetni a lábukat a piacon. Számos kézműves sörkészítő és regionális sörfőzde szakosodott egy-egy termékcsoportra. A német sörgyártók több mint 70 százaléka évente kevesebb mint 5000 hektolitert termel.
A németek inkább hideg Pils típusú sört szeretnek fogyasztani. Nem csoda tehát, hogy a tíz legkeresettebb német sörmárka közül hét ilyen jellegű sört készít fő termékként. Hosszú ideig a búzasör népszerűségének emelkedése töretlennek tűnt. Azonban az elmúlt esztendő értékesítési statisztikái alapján készített rangsorban csak három márka nem Pils típusú sörgyártó, így egyértelmű, hogy ennek növekszik leggyorsabban a népszerűsége.
Németországban 2019-ben a legnépszerűbb sörmárka a Krombacher volt 6 millió hektoliteres értékesítéssel. Második helyre az Oettinger futott be 4,3 millió hektoliterrel. A képzeletbeli dobogóra a Bitburger állhatott még fel a maga 3,8 millió hektoliteres eladásával. A Veltins 3 millió hektoliteres értékesítése a negyedik helyre volt elegendő a TOP10-es listán. Utánuk a brémai Beck’s sörmárka következett 2,5 millió hektoliterrel, majd a bajor Paulaner szintén 2,5 millió hektoliterrel. A Wasrteiner hetedik lett a listán 2,2 millió hektoliteres eladással, majd a Hasseröder következik a maga 1,8 millió hektoliterjével. Kilencedik helyen az Erdinger tanyázik 1,6 millió hektoliterrel, tizedikként pedig az Augustiner zárja a tízes rangsort szintén 1,6 millió hektoliteres tavalyi értékesítéssel.