Árbevétel, nyereség és növekedés tekintetében is megfejelte a cég az előzetes konszenzust. Ugyan az egy részvényre jutó nyereség a tavalyi értékhez képest csökkent 1,49 dollárról 1,45 dollárra, elemzői becslések 1,44 dollárt prognosztizáltak.
A vállalat árbevétele 20,6 milliárd dollár volt, ami 5,7 százalékkal magasabb a tavalyi negyedéves eredménynél, itt az elemzők 20,2 milliárd dollár vártak. Az italgyártó organikus növekedése a negyedik negyedévben 4,3 százalék volt, ami szintén magasabb a 3,72 százalékos elemzői becslésnél. Az eredményhez nagyban hozzájárult a Pepsihez tartozó Quaker Foods (1 százalék) és a PepsiCo Beverages (3 százalék, elemzők 1,88 százalékot jósoltak) észak-amerikai árbevétel növekedése. Itt egyedül a Frito-Lay teljesítette alul a 3,88 százalékos elemzői várakozásokat a csupán 3 százalékos növekedéssel.
A negyedik negyedévben Latin Amerika árbevétele 6 százalékkal nőtt a korábbihoz képest – hangsúlyozta az Equilor Befektetési Zrt. A vállalat elképzelése a 2020-as évről nem egyezik az elemzők véleményével az egy részvényre jutó eredmény és az árbevétel tekintetében. Az egy részvényre jutó nyereséget 5,88 dollárra teszik, elemzők ugyanezt 5,95-re. Árbevételnél 4 százalékos növekedést jósolnak, míg az elemzők 4,06 százalékot. A vállalat részvényeinek árfolyama 0,3 százalékot emelkedett tegnap. Idén egyébként 7,2 százalékkal, az elmúlt egy évben pedig 26,4 százalékkal lőtt ki a Pepsi kurzusa. A Marketscreener adatbázisa szerint az elemzők enyhén pesszimisták a céggel kapcsolatban, ugyanis a 142,42 dolláros átlagos célárfolyam 2,8 százalékkal a jelenlegi kurzus alatt van. 26 elemzőből 1 ajánlja tartásra a részvényt, míg vételi javaslatot csak 6 elemző fogalmazott meg.
Az összesen 267 ezer embert foglalkoztató cég bevételinek 62 százaléka Észak-Amerikából származik, 11 százalék pedig Latin-Amerikából. A cégnél egy régiónak számító Európából és a szaharai Afrikából a Pepsi bevételeinek 18 százaléka származik.