A Knorr átnevezte a „Zigeuner Sauce”, azaz „Cigányszósz” fantázianéven fordítható termékét, amelyet „Paprikasauce ungarische Art“, azaz „Magyaros paprikaszósz” néven forgalmazza tovább a vállalat.
Vélhetően a rasszista nevekről és kifejezésekről folytatott vitával összefüggésben változtatták meg a termék nevét. A német sajtóban a Knorr márka tulajdonosa, az Unilever azt közölte, hogy a korábbi elnevezést negatívan lehet értelmezni, ezért döntöttek az új név mellett.
A lépést üdvözölte a Német Sinti és Roma Központi Tanács. Ezt azonban nem a nagyobb problémák között tartották számon, aggasztóbbnak tartják azt amikor a közbeszédben vagy nyilvános helyeken nyíltan sértő szándékkal használják a cigány kifejezést – számolt be a német gazdasági napilap, a Handelsblatt.
A terméket egyébként „Paprikasauce ungarische Art“, azaz „Magyaros paprikaszósz” néven forgalmazza tovább a vállalat. A fűszeres szószt a német gasztronómiában előszeretettel fogyasztják húsok mellé. Vendéglátóhelyeken, éttermekben is lehet találkozni a termékkel, amelyet a nagyobb élelmiszerboltokban is meg lehet vásárolni Németországban. Az összetevők közt paradicsom, paprika, hagyma, borecet, fehérbor és gomba is található.
A Knorr márkanév az Unileverhez tartozik, amely a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata. Összesen csaknem 400 márka termékeit értékesítik több mint 190 országban. Napról napra 2,5 milliárd ember használja a cég termékeit. A világ 50 legnagyobb márkája közül 13 az Unilever termék portfóliójába tartozik. A cég árbevételének csaknem negyven százaléka az élelmiszeriparból származik. Főleg a főzéshez használatos termékeket gyártanak, például szószokat, olajokat és margarinokat, de fagylaltok és italok is szerepelnek a cég portfóliójában. Többek között a Bertolli, a Rama, a Magnum, a Carte d’Or, a Solero, a Lipton, a Hellmann’s és a Ben & Jerry’s márkák is a céghez tartoznak. Az Unilever globális bevételeinek hatvan százaléka a higiéniai és tisztítószerekből származik.