Összesen 69 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2019 első hónapjában Magyarországon, ez 23 százalékos csökkenés.
Érdemes azonban figyelembe venni, hogy a tavaly január 43 százalékos növekedést hozott, így a bázis meglehetősen magas volt. Az idén januári eladást a 2017-es januárral összevetve már 10 százalékos a növekedés. Az első hónapban 20 márka adott el legalább egy pótkocsit – derült ki a Datahouse adataiból.
A tavalyi éves listán első helyen végzett Pronar tartja vezető szerepét, a 10 darabos forgalomba helyezése 15 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A 2017-et harmadik helyezettként záró Metal-Fach a januári statisztikákban a második helyre jött fel, mindössze 8 darabos eladással, amely 12 százalékos részesedés a képzeletbeli tortából. A harmadik helyen az a Fliegl végzett az első hónapban, amely 2018-at másodikként zárta. Ezen a pozíción még osztozni is kényszerülnek a szintén 7 darabot forgalomba helyező Labinprogres-szel. Így mindketten a piac 10-10 százalékát szerezték meg.
Utánuk a Meprozet, az Oehler, az Agrogép és az IGJ Agro következik a sorrendben, 9, 7, illetve 6-6 százalékos piaci részesedéssel. A Top 10-es listán januárban valójában 14 márka szerepel, ugyanis a kilencedik helyen hat szereplő is osztozik, ugyanis mindannyian 2-2 darab mezőgazdasági pótkocsit adtak el. A Joskin, a PPHU Wodzinski, a Majevica, a Bagod, a Cynkomet és a Magyar is 2,9-2,9 százalékét szerezte meg a piacnak.
Tömegkategória szerinti bontásban a 10 és 30 tonna közöttiben volt a legnagyobb, 40 darabos a piac. Ez 58 százalékos részesedést jelent. A 3,5 és 10 tonna közötti kategóriában 21 darabot helyeztek forgalomba, a 0,75 és 3,5 tonna közöttiekből 5-öt, a 30 tonna felettiből 3, a 0,75 tonna alattiból pedig egyetlen darabot sem.