Összesen 288 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2019 első negyedévében Magyarországon, ez 9 százalékos csökkenés tavalyhoz képest, míg 2017-tel szemben 27 százalékos növekedés.
A januári 67, majd a februári 97 darab után márciusban már 124 darab pótkocsit adtak el itthon – derült ki a Datahouse adataiból. A múlt havi adat 2,5 százalékos éves és 20,4 százalékos kétéves alapú pluszt jelent.
Az első két havi összesített listán a Pronar 2 darabbal előzte meg a Flieglt, márciusban azonban utóbbi márka belehúzott. Összesen 29 darabbal adtak el többet, mint a korábbi listavezető Pronar. A Fliegl 27 darabbal nyerte a márciust a 21 darabos Agrogép és a 18 darabos Metal-Fach előtt. A Pronar még a dobogóra sem fért fel, a maga 8 darabjával a negyedik helyet csípte meg. Utánuk Joskin, Farmtech, Zaslaw, PPHU Wodzinski, Palms és Meprozet sorrend alakult ki.
A negyedéves listán ezek után a Fliegl vette át a vezető helyet 51 darabbal és 17,7 százalékos piaci részesedéssel. A Pronar nem csak az élről esett vissza, de még a három havi lista első három helyének egyikére sem ért oda. A második helyen az Agrogép áll 14,2 százalékos, míg a harmadikon a Metal-Fach 12,9 százalékos részesedéssel. A Pronar itt is negyedik a maga 11,8 százalékos szeletével az éves piaci tortából. A többiek mind 5 százalék alatt vannak, a Top 10-be a Meprozet, a Joskin, a PPHU Wodzinski, az Oehler mellet még négy márka fért be. A 9-12. helyeken holtverseny alakult ki a Farmtech, a Zaslaw, a Labinprogres és az IGJ Agro között, mindegyikük nyolc darab mezőgazdasági pótkocsit adott el eddig hazánkban idén.
Tömegkategória szerinti bontásban a 10 és 30 tonna közöttiben volt a legnagyobb, 195 darabos a piac. Ez 68 százalékos részesedést jelent. A 3,5 és 10 tonna közötti kategóriában 74 darabot helyeztek forgalomba, a 0,75 és 3,5 tonna közöttiekből 11-et, a 30 tonna felettiből 6, a 0,75 tonna alattiból pedig csupán kettő darabot.