Áprilisban 120 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami csupán 6 százalékos csökkenés 2019. azonos időszakához képest – derült ki a Datahouse adatiból.
A két évvel ezelőttihez képest kisebb, látványosabb 29 százalékos a visszaesés. Idén eddig összesen 430 mezőgazdasági pótkocsit adtak el, ami 4,4 százalékos plusz éves alapon, a kétéves adatokkal összehasonlítva 11 százalékos a csökkenés a négy teljes hónap adatit vizsgálva.
Áprilisban is az egy hónapja piacvezető Fliegl nyerte az eladási versenyt. Harminckettő darabbal és 37 százalékos piaci részesedéssel végzett az élen a márka az élen. Az Agrogép húsz darabbal maradt le, de megszerezte a második helyet. A Pronar és a Metal-Fach együtt futott be a harmadik helyre 10-10 darabos értékesítéssel. Az első tízbe a Joskin, az Oehler, a Cynkomet, a Farmtech, a Bellucci Rossini és a 10. helyen holtversenyben a Meprozet, a Brantner, a Zaslaw és a PPHU Wodzinski futott be. Utóbbiak mindegyik két darabot adott el az elmúlt hónapban.
A teljes idei eladásokat nézve az első helyen a Fliegl áll 96 darabbak, ami 22 százalékos piaci részesedés. A második helyen a Pronar foglal helyet 11,9 százalékos piacrésszel, a dobogóra a metal-Fach állhatot még fel 11,1 százalékos piacrésszel. Utánuk a Joskin, a Bagodi Mezőgép, az Oehler, a Labinprogres, a Farmtech és a Cynkomet került be az első tízbe. A március végi helyzethez képest az összesített listán az első négy helyezett sorrendje ugyanaz. Az egy hónapja Joskin azonban feljött az ötödik helyre és ezzel egy hellyel hátrébb szorította a Bagodi Mezőgépet. Ugyanígy cserélt helyet a hetedik és nyolcadik helyen az Oehler és a Labinprogress. Az Oehler lépett előre egy hellyel.
Tömegkategória szerinti bontásban toronymagasan a 10 és 30 tonna közöttiek vezetnek 290 darabbal, ami 67 százalékos piaci részesedés. A 3,5 és 10 tonna közöttiekből 80 darabot, a 0,75-3,5 tonnásakból 45, a 30 tonna felettiekből 9, a 0,75 tonna alattiakból pedig csupán 6 darabot adtak el eddig 2020-ban.