Összesen 45 896 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon 2020. első négy hónapjában. Ez 17 százalékos csökkenés 2019. hasonló időszakához képest.
Áprilisban összesen 7578 személyautót és kishaszonjárművet adtak el itthon, ez 48 százalékos zuhanás a tavalyi adathoz képest. A két évvel ezelőtti adathoz képest is 45 százalékos a csökkenés – derült ki a Datahouse adataiból. A márkák sorrendjét a Toyota vezette áprilisban a Ford és a Dacia előtt. A négy havi összesített listán azonban Ford, Toyota és Volkswagen sorrend alakult ki.
A pick-up-piacon 1565 jármű kelt el eddig idén, ez 27 százalékkal marad el a tavalyi év hasonló időszakához képest, amikor 2140 pick-up-ot helyeztek forgalomba. A nyolc féle modellt tartalmazó listán a sorrenden nem történt változás a március végi állapothoz képest. A Ford Rangerekből az előző hónapokban 774 darab kelt el, ami 49 százalékos piaci részesedést jelent. A Toyota Hilux 29 százalékkal a második, a dobogóra még a Mitsubishi L200 állhatott fel 7 százalékos piaci részesedéssel. Őket a Nissan Navara követi 5, az Isuzu D-Max 4, a Mercedes-Benz X-osztály 3, a Volkswagen Amarok 2 és a SsangYong Musso Grand 0,7 százalékkal.
A SUV-piacon még fölényesen uralkodik Esztergomban készülő Suzuki Vitara. Idén eddig 1179 kelt el ebből a modellből, ami 9 százalékot jelent szegmensen belül. A Dacia Duster 6, a Skoda Kodiaq pedig 5 százalékos szeletet hasított ki a tortából. Az első tízbe a Jeep Renegade, a Toyota RAV4, a Toyota CH-R, a Hyundai Kona, a Ford Puma, a Kia Sportage és a Volkswagen Tiguan fért még be.
A kishaszonjárművek piacán továbbra is a Ford Transit vezet a Fiat Ducato előtt, azonban a harmadik helyre feljött a Renault Master. A Ford Transit Costum így lecsúszott a negyedik helyre. A Top 10-es lista hátralévő része nem változott. A Citroën Jumper, a Peugeot Boxer, a Volkswagen Crafter, az Opel Movano, az Opel Vivaro és a Mercedes-Benz Sprinter fér még be az első tízbe.
„A forgalomba helyezés alatta van a 2019-es évnek. Áprilisra és májusra a koronavírus kapcsán foganatosított válságintézkedések és a gyárbezárások miatt mintegy 50 százalék visszaesés következett be, amelyet még májusra is elképzelhetőnek tartunk”
– szögezte le a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE).
A használtautó behozatal továbbra is emelkedik, márciusban 7589, az első négy hónapban 45 348 használt személygépkocsi (több mint 16 százalékkal több mint új) és az első négy hónapban 5281 (34 százalékkal kevesebb mint új) kishaszon jármű jött az országba. A korszerűtlen és idős, ez által környezetszennyező import megállítása, különösen a korösszetétele miatt egyre kevésbé tűr halasztást, amennyiben a környezet védelmét és a levegő tisztaságának javítását komolyan gondoljuk – közölte Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke.