Furgon, családi MPV, személyszállító vagy lakóautó korlátlan sokoldalúsággal: ez mind a Volkswagen Caddy. Eddig összesen több mint hárommillió készült, és világpremierként a VW Haszonjárművek márka a Caddy progresszív, ötödik generációját mutatta be.
Minden részlet az alapoktól kezdve új, mivel a bestseller most először a moduláris keresztirányú platformon (MQB) alapul. Az MQB-nek köszönhetően az új csúcstechnológiák most megtalálják az utat a modellcsaládba. Az innovatív járművezető-asszisztens rendszerek növelik a biztonságot és megkönnyítik a vezetést; a hálózatba kapcsolt információs és szórakoztató rendszerek és a digitalizált vezérlőrendszerek a Caddy-t egy kerekeken guruló okostelefonná változtatják; egy új kettős adagolási technika tisztábbá teszi a TDI motorokat, mint valaha. Külsőre egy teljesen új és feltűnően sportos formát kapott. Ugyanakkor a belső tér is jelentősen javult. A Caddy sokoldalú, egy svájci bicska városi szállító kisteherautók és a családi MPV-k között.
Karizmatikus kialakítás és új külső elemek
Az MQB platformra való váltás az új Caddy dinamikusabb megjelenésű arányaiban látható. A tervezők kihasználták az MQB platform által kínált izgalmas technikai lehetőséget egy teljesen átalakított járműkarosszéria létrehozására – amely karizmatikusabb, mint valaha. A cw-érték 0,33-ról 0,30-ra csökkent. A tervezés és a specifikáció szempontjából a Caddy külső része számos új funkcióval rendelkezik. Ide tartoznak a tolóajtók és a csomagtér ajtó elektromos zárása, valamint egy panoráma napfénytető az első és a második üléssor felett – különösen nagy, 1,4 négyzetméteres üvegfelülettel. Újdonságok: akár 18 collos könnyűfém keréktárcsák, és – a magasabb felszereltségi szinteknél alapkivitelként – új LED fényszórók és LED hátsó lámpák. Első ízben elérhető a Keyless Access (Kessy) kulcs nélküli gyújtás- és zár rendszer, valamint a „Digital Cockpit” (digitális pilótafülke).
Új megnevezések – „Caddy”, „Life” és „Style”
Az új Caddy újból megjelenik, mint Cargo (zárt felépítményű dobozos furgon), Kombi (utastér ablakokkal) és különféle személygépkocsi-változatok (MPV) formájában. A személygépkocsi felszereltségi szintjeinek megnevezését átalakították: az alapmodell a jövőben a „Caddy” lesz; ezt követi a „Life” specifikáció és végül a prémium „Style” zárja a sort. Valójában az összes modell még jobban felszerelt, mint az előző modell azonos szintű változata.
Nagy belső tér, digitalizált csúcstechnikás pilótafülkével
A hosszú változat – a Caddy Maxi – például most akár két euró raklap számára is helyet kínál, amelyeket opcionálisan középen és hátul keresztben, közepén keresztben és hátul hosszirányban lehet berakni. A kijelző és a vezérlőelemek teljesen átalakultak: a vezető és az első ülés utasai közötti interaktív interfészeket az új „Digital Cockpit” (opcionálisan teljesen digitális eszközök), valamint a rádió- és információs szórakoztató rendszerek képezik (méretük 6,5 és 10 hüvelyk közötti). A „Digital Cockpit” (digitális vezetőfülke) és a legfeljebb 10 collos navigációs rendszeregyesítése egy új digitális kijelzőkből és kezelőelemekből álló környezetet hoz létre: ez az „Innovation Cockpit”. Az integrált eSIM-mel rendelkező online csatlakozási egységen (OCU) keresztül az infotainment rendszerek hozzáférhetnek a „Volkswagen We” mobilonline szolgáltatásaihoz és funkcióihoz, vagyis az új Caddy „mindig csatlakoztatott”.
Egy másik új funkció a Caddy-n: digitális gombok a fény, az audio és a menü funkcióihoz.
A Caddy 19 asszisztens rendszeréből hat teljesen új. Ide tartozik a Travel Assist, amely először jelenik meg egy Volkswagen haszonjárműben, elősegíti a támogatott vezetést a teljes sebességtartományban.
A kettős adagolás csökkenti a kibocsátását
A járművezetői asszisztens rendszerekhez hasonlóan a Caddy új négyhengeres motorjai is innovatívak. A motor fejlesztések következő szakaszából származnak, teljesítik a 2021-es Euro 6 kibocsátásielőírásokat, és mindegyik részecskeszűrővel van felszerelve. Első alkalommal használják az új kettős adagolórendszert az 55 kW / 75 PS és 90 kW / 122 PS teljesítményű TDI egységekben. Két SCR katalitikus átalakítóval és így dupla AdBlue befecskendezéssel a nitrogén-oxid (NOx) emissziós szintje jelentősen csökken az előző modellhez képest, így a Caddy TDI motorjai a világ legtisztább dízelmotorjai közé tartoznak. Szintén hatékony és fenntartható a 84 kW / 116 LE teljesítményű turbófeltöltött benzinmotor (TSI) és a feltöltött földgázmotor (TGI) is.