Összesen 159 326 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon 2018-ban, ez 17 százalékos növekedés 2017-hez képest, a két évvel ezelőttivel összevetve pedig 35 százalékos a bővülés.
Decemberben összesen 12 465 személyautót és kishaszonjárművet adtak el itthon, ez 5 százalékkal kevesebb 2017 hasonló időszakához képest, de 2 százalékos növekedés 2016 utolsó hónapjával összevetve – derült ki a Datahouse adataiból. A márkák sorrendjét a Ford vezette decemberben a Suzuki és a Dacia előtt. A teljes éves listán azonban a Ford, a Suzuki és a Volkswagen állhatott a dobogóra.
A pick-up-piacon az első tíz helyezett sorrendje ugyanaz lett, mint egy hónappal korábban. A Ford Rangerekből tavaly 2248 darab kelt el, ami 46 százalékos piaci részesedést jelent. A Toyota Hilux 22 százalékkal a második, a dobogóra még a Nissan Navara állhatott fel 12 százalékos piaci részesedéssel. Őket az Isuzu D-Max követi 10, a Volkswagen Amarok és a Mitsubishi L200 3-3, a Mercedes-Benz X-osztály 2, a Fiat Fullback 1, a Mahindra Goa Pickup 0,1 és az UAZ Cargo 0,06 százalékos részesedéssel.
A SUV-piacon megkérdőjelezhetetlen az Esztergomban készülő Suzuki Vitara elsősége. 2018-ban 11 127 kelt el ebből a modellből, ami 22 százalékot jelent a szegmensen belül. A Dacia Duster 7, a Ford Kuga pedig 6 százalékos szeletet hasított ki a tortából. Az első tízbe a Nissan Qashqai, a Toyota C-HR, a Kia Sportage, az Opel Mokka X, a Renault Captur, a Toyota RAV4 és a Ford Ecosport fért még be.
A kishaszonjárművek piacán is ugyanaz lett az év végi sorrend a Top 10-ben, mint ahogy november végén állt a verseny. A Ford Transit 19, a Fiat Ducato 16, a Renault Master pedig 11 százalékos piacrésszel végzett az első háromban.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) 18 százalékos piaci növekedésre számít idén, előrejelzésük szerint összesen csaknem 205 ezer új járművet helyeznek majd forgalomba Magyarországon ebben az évben. Az MGE előrejelzésében 30 ezer új kishaszonjármű forgalomba helyezése szerepel, ami 13 százalékkal több a tavalyinál.
„A kishaszonjárművek forgalmának idei bővülését segíti a növekedési hitelprogram újraindulása.” – mondta Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke.
A cégautók, flották bővüléséhez jelentős tartalékokat ugyanakkor már nem lát a gépjárműimportőrök egyesülete. Erdélyi Péter elmondta: tavaly már jelentős mértékben tértek vissza a magánvásárlók a személyautók piacára. Erre az idén is számítanak, egyebek mellett a biztosabb munkahelyek, a magasabb jövedelmek, a hitelfelvételi, illetve a hitelezési kedv növekedése, valamint az alacsony kamatok miatt.