Szeptemberben 106 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 16 százalékos csökkenés 2018. azonos időszakához képest – derült ki a Datahouse adatiból.
A két évvel ezelőttihez képest csupán 14 százalékos a mínusz. Éves alapú összehasonlításban idén a szeptember beleillik a trendbe, hiszen csak a márciusi hozott enyhe, 3 százalékos pluszt. Idén eddig összesen 1165 mezőgazdasági pótkocsit adtak el, ami 18,7 százalékos mínusz éves alapon, a kétéves adatokkal összehasonlítva 0,4 százalékos minimális bővülést mutatnak a számok a kilenc teljes hónap adatit vizsgálva.
Szeptemberben is a március óta piacvezető Fliegl nyerte az eladási versenyt, 18 darabbal és 17 százalékos piaci részesedéssel végeztek az élen. A Pronar csupán 2 darabbal maradt le, a Metal-Fach pedig további néggyel. Az első tízbe a Joskin, az Oehler, az Agrogép, a Labinprogres, a Krampe, a Ravenna és a tizedik helyen hat márékja holtversenyben. A Zaslaw, a Bagodi Mezőgép, a Wielton, a Cynkomet, a Meprozet és a Simpa márkák mindegyikéből 2 darabot adtak el az elmúlt hónapban.

A teljes idei eladásokat nézve az első három helyen a Fliegl, a Pronar és a Metal-Fach áll, az előző hónaphoz hasonlóan. Sőt az első tíz sorrendje esem változott éves összevetésben az egy hónappal ezelőtti állapothoz képest. Agrogép, Oehler, Meprozet, Joskin, Zaslaw, Farmtech és Labinprogres sorrend alakult ki a Top 10-ben.
Tömegkategória szerinti bontásban toronymagasan a 10 és 30 tonna közöttiek vezetnek 861 darabbal, ami 74 százalékos piaci részesedés. A 3,5 és 10 tonna közöttiekből 197 darabot, a 0,75-3,5 tonnásakból 72, a 30 tonna felettiekből 28, a 0,75 tonna alattiakból pedig csupán 7 darabot adtak el 2019-ben eddig.