Összesen 90 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2018 első hónapjában Magyarországon, ez 43 százalékos növekedés tavaly januárhoz képest.
Az első hónapban 23 márka adott el legalább egy pótkocsit – derült ki a Datahouse adataiból. Két évvel ezelőtt még gyengébben zárt a mezőgazdasági pótkocsik piaca, akkor egy hónap alatt csupán 59 darabos volt a teljes forgalomba helyezés. Ahhoz képest idén már 53 százalékos bővülést mutat a piac.
A tavalyi éves listán második helyen végzett Pronar összesen 20 darabos forgalomba helyezése 22 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A 2017-et hazánkban piacvezetőként záró Fliegl a januári statisztikákban a második helyre csúszott vissza, mindössze 11 darabos eladással, amely 12 százalékos részesedés a képzeletbeli tortából. A dobogó harmadik fokára az Agrogép állhatott fel 10 darabbal, amely 11 százalékos piacrész. Egész 2017-et nézve az Agrogép negyedik lett a hazai piacon.
A dobogósok után Oehler, Ursus, Metal-Fach, Bagodi Mezőgép, Joskin, PPHU Wodzinski és Majevica sorrend alakult ki az első tízben. Az Oehler és az Ursus 6-6, a Metal-Fach és a Bagodi Mezőgép 5-5, a Joskin és a PPHU Wodzinski 4-4, a Majevica pedig 3 darabnál tart az első hónap után. Az első tízben 2017 januárjához képest az Ursus érte el a legnagyobb, 500 százalékos növekedést, míg leginkább, 44 százalékkal a Metal-Fach forgalomba helyezései estek vissza.
Tömegkategória szerinti bontásban a 10 és 30 tonna közötti kategóriában volt a legnagyobb, 57 darabos a piac. Ez 63 százalékkal majdnem a teljes szegmens kétharmadát teszi ki. A 3,5 és 10 tonna közötti kategóriában 22 darabot helyeztek forgalomba, a 0,75 és 3,5 tonna közöttiekből 8-at, a 30 tonna felettiből 2, a 0,75 tonna alattiból pedig csupán egyetlen darabot.