Huszonhárom százalékkal bővült az első hat hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalombahelyezések száma – derült ki a Datahouse adatiból.
Összesen 133 373 járművet adtak el ezen a piacon eddig ebben az évben. A két évvel ezelőttihez képest látványosabb 41 százalékos a bővülés. Az összevont listán októberben Ford, Suzuki, Toyota sorrend alakult ki a dobogón. A teljes tíz hónap dobogósait nézve viszont már Suzuki, Ford, Skoda a sorrend.
A tavalyihoz képest 2 százalékkal 3750 darabosra bővült pick-up-piacon továbbra is a Ford Ranger az első 44 százalékos piaci részesedéssel a január-október időszak adatai alapján. Második a Toyota Hilux 23 százalékos piacrésszel. A harmadik helyen a Nissan Navara áll 12 százalékos piaci részesedéssel.

A szegmensek közötti versenyt 33 százalékos piaci részesedéssel vezető és egy év alatt 39 százalékkal 43 294 darabosra ugrott SUV-piacon az első tíz helyezett sorrendje ugyanaz mint egy hónappal ezelőtt. Az Esztergomban készülő Suzuki Vitara vezető pozíciója továbbra is egyértelmű, már 9674 darabnál tartanak, ami a szegmensben 22 százalékos részesedés, de a teljes újautó-piacon is a legnépszerűbb modell már jó ideje.
A Dacia Duster 7, a Ford Kuga 6, a Nissan Qashqai 5, a Toyota C-HR 4, a Kia Sportage pedig 3 százalékos szeletet hasított ki magának a SUV-eladásokból. Az Opel Mokka X, a Renault Captur és a Toyota RAV-4 fért még be a Top 10-be. A Lada 4×4 modell 146 darabos idei eladása az 51. helyre volt elegendő a SUV-szegmensben.

Az éves alapon 21 százalékkal 8778 darabra bővülő furgon-piacon továbbra is a Ford Transit az első, a Fiat Ducato a második, míg a Renault Master is harmadik volt egy hónappal ezelőtt. A három típus 18, 17, illetve 11 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.

„A kishaszonjármű piac emelkedést mutatott, és az előrejelzés körül van az időszak végén. Továbbra is szükségesnek tartjuk és szorgalmazzuk a vegyeshasználatú kishaszonjármű kategória felélesztését. Ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja is. A következő évre újra előre jelzett NHP hitel megjelenése ez évben várhatóan fékezni fogja a haszonjármű piacot” – hívta fel a figyelmet Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke.
Az egyesület kitért arra is, hogy kiemelten kell foglalkozni a Magyarországra beáramló használt autók korösszetételével. A szervezet sürgeti a használt autók importjának mederbe terelését annak érdekében, hogy a fejlettebb országokban letett régebbi, nagyobb károsanyag-kibocsátású, különösen a régebbi dízelmotoros autók ne, vagy ne ilyen mértékben kerüljenek forgalomba Magyarországon.