Novemberben 73 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 18 százalékos csökkenés 2018. azonos időszakához képest – derült ki a Datahouse adatiból.
A két évvel ezelőttihez képest 9 százalékos pluszt jelent ez az adat. Éves alapú összehasonlításban idén a júliuson kívül csak a március hozott pluszt és az is csak 1,7 százalékost. Így a júliusi 16,7 százalék kiemelkedőnek számít. Júniusban 42, októberben pedig 20 százalékkal esett vissza a mezőgazdasági pótkocsi-piac. Idén eddig összesen 1327 mezőgazdasági pótkocsit adtak el, ami 18 százalékos mínusz éves alapon, a kétéves adatokkal összehasonlítva 2,5 százalékos a bővülés a 11 teljes hónap adatit vizsgálva.
A novembert is, igaz csak kettő darabbal, de a piacvezető Fliegl nyerte. A 12 darab 16 százalékos piaci részesedés eredményezett. A Pronar 10 pótkocsit helyezett forgalomba, a Metal-Fach és az Agrogép 6-6 darabot. Az első nyolcba az Oehler, a Farmtech, a Cynkomet, és a Meprozet fért be. A kilencedik helyen 7 márka végzett holtversenyben, mindannyian 2-2 darabot adtak el.
A teljes idei eladásokat nézve az első három helyen a Fliegl, a Pronar és a Metal-Fach áll, az előző hónaphoz hasonlóan. Utánuk Agrogép, Oehler, Joskin, Meprozet, Farmtech, Zaslaw és Labinprogres sorrend alakult ki. Az október végi helyzethez képest annyi változott a Top10-ben, hogy a Oehler megelőzte a Joskint, illetve a Farmtech a Zaslaw márkát.
Tömegkategória szerinti bontásban toronymagasan a 10 és 30 tonna közöttiek vezetnek 973 darabbal, ami 73 százalékos piaci részesedés. A 3,5 és 10 tonna közöttiekből 229 darabot, a 0,75-3,5 tonnásakból 90, a 30 tonna felettiekből 27, a 0,75 tonna alattiakból pedig csupán 8 darabot adtak el 2019-ben eddig.