Az első tíz hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma 11,6 százalékkal bővült – derült ki a Datahouse adatiból. Összesen 148 795 járművet adtak el a két kategóriában eddig ebben az évben.
A két évvel ezelőttihez képest jóval nagyobb 37 százalékos a bővülés. Ha csak az októbert nézzük akkor a 14 583 eladás 14,6 százalékos bővülés tavalyhoz képest és 16,2 százalékos plusz 2017 októberéhez viszonyítva.
Az összevont listán most októberben Ford, Volkswagen, Skoda sorrend alakult ki az élen. A teljes tíz havi lista dobogósait nézve viszont már Suzuki, Ford, Opel a sorrend.
A tavalyhoz képest 28 százalékkal 4798 darabosra hízott pick-up-piacon továbbra is a Ford Ranger az első 46 százalékos piaci részesedéssel a január-októberi időszak adatai alapján. Őrzi második helyét az 1058 darabos Toyota Hilux, a harmadik helyen továbbra is a Nissan Navara áll, az Isuzu D-Max a negyedik. A Volkswagen Amarok azonban feljött az ötödik helyre a szeptember végi állapothoz képest. Így a Mitsubishi L200 csak hatodik. A további helyezettek sorrendjében nem történt helycsere.

A szegmensek közötti versenyt stabilan, 32 százalékos piaci részesedéssel vezető és egy év alatt 9,7 százalékkal 47 480 darabosra ugrott SUV-piacon a Suzuki Vitara őrzi vezető helyét 20,5 százalékos részesedéssel. Az egy hónappal ezelőttihez képest az első nyolc rangsorában nincs változás. A Vitara hátát a Dacia Duster, a Ford Kuga, a Nissan Qashqai, a Kia Sportage, a Toyota C-HR, a Renault Captur és a Toyota RAV4 nézi. A Hyundai Kona azonban feljött a kilencedik helyre, a Ford Ecosport tizedik és azt Opel Mokka X így kiesett a Top10-ből. A Lada 4×4 166 darabos idei eladásai az 52. helyre voltak elegendőek a SUV-szegmensben. Szeptember végéhez képest két helyett javított a Lada 4×4 a múlt havi 35 eladásával.

Az éves alapon 24 százalékkal 10 901 darabosra bővülő furgon-piacon a Ford Transit vezet a Fiat Ducato és a Renault Master előtt. Itt annyi változás történt egy hónap alatt a Top10-ben, hogy az Opel Vivaro helyét a Mercedes-Benz Sprinter vette át a tizedik helyen. A lista többi helyén nem változott a sorrend az elmúlt egy hónapban.

„A kishaszonjármű piac emelkedést mutatott, de időarányosan elmarad az előre jelzéstől. Továbbra is szükségesnek tartjuk és szorgalmazzuk a vegyes használatú kishaszonjármű kategória felélesztését. Ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja is, ennek ellenére bevezetését egyelőre nem támogatja” – hívta fel a figyelmet Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke. Erdélyi hozzátette, hogy továbbra is kiemelten és egyre jobban kell foglalkozni a Magyarországra beáramló használt autók korösszetételével és azzal, hogy a Nyugat-Európában levetett és szubvencióval cserélt korszerűtlen dízel és benzines autók ne árasszák el hazánkat. MGE sajtóközleményben és minden lehetséges fórumon, így legutóbb a Budapesten megrendezett V4 Automotiv Summit konferencián sürgette és sürgeti a használt autók importjának mederbe terelését annak érdekében, hogy a fejlettebb országokban „levetett” régebbi, nagyobb káros anyag kibocsátású autók ne, vagy ne ilyen mértékben nálunk kerüljenek forgalomba. „Konkrét javaslataink a döntéshozók asztalán vannak immár évek óta” – fűzte hozzá Erdélyi Péter.