Gépinfo

Új csőfüggönyös kijuttatók a Joskin kínálatában

Szuperfarm

A Joskin két új csőfüggönyös kijuttatóval növeli kínálatát: a Penditwist Basic csőfüggönyös kijuttató normál szántóterületekre, a Pendislide Basic csúszótalpas csőfüggönyös kijuttató pedig a legelőkre alkalmas.

A hígtrágya kijuttatása során egy- és kétfázisú kijuttatási technológiákat alkalmazhatnak. Az egyfázisú technológia alkalmazása ott jöhet szóba, ahol a hígtrágyatároló a trágyakijuttatás helyszínéhez közel, azaz pár száz méteres távolságon belül helyezkedik el. Ilyen esetekben a hígtrágyaszállító-kijuttató tartálykocsik – felkapcsolt adaptereikkel – a trágya-kijuttatását is elvégzik.

A gyakorlatban inkább a kétfázisos kijuttatási technológiákat alkalmazzák. Ez azt jelenti, hogy a tárolóból a hígtrágyát szállító-áttöltő tartálykocsikkal, vagy szivattyús aggregátok, csővezetékek és hidránsok segítségével szállítják a kijuttatás helyszínére, ott a kijuttató tartálykocsikba áttöltik, és a kijuttatás módjától függően a talaj felszínére kiszórják, szétterítik, vagy a talajba injektálják. A kijuttatás helyszínére kiszállított hígtrágya talajfelszínre történő kijuttatása a tartálykocsik kiszóró fejével, ütközőlapos vagy csőkonzolos, kanalas terítőelemeivel, valamint szórókeretes ejtőcsövekkel ellátott csőfüggönyös és vonszolt csöves sávosan kijuttató szerkezetekkel lehetséges.

A csőfüggönyös (más néven csúszócsöves vagy lengőcsöves) berendezések esetében a mintegy 300-500 milliméter osztástávolságú (40-50 milliméter átmérőjű) műanyag ejtőcsövek végei közvetlenül a talaj felszínén csúsznak és közel egyenletesen adagolva sávosan terítik a hígtrágyát a talajra. A csőfüggönyös berendezések 12-36 méter közötti munkaszélességekben készülnek, szórókereteik szállításkor hidraulikusan behajthatók.

A Belgiumban alapított Joskin márka első tartálykocsija 1984-ben gördült le a gyártósorról. A Joskinnak több évtizedes tapasztalata van a hígtrágya kijuttatásában. Cél, hogy a hígtrágya minél kisebb mértékben érintkezzen a levegővel. Azzal, hogy a hígtrágyát minél közelebb juttatják ki a talajra, megakadályozzák annak a szétszóródását és jelentősen csökken a párolgás miatti ammónia veszteség. Így jelentősen megnő a nitrogénhatékonyság, ami a nitrogén műtrágyák beszerzési költségeinek csökkenésével jár.

A két új csőfüggönyös kijuttatónak teljesen horganyzott, nagy szakítószilárdságú acélból készül a könnyített vázszerkezete. Annak érdekében, hogy kompatibilisek legyenek a kis tartálykocsikkal, a csőfüggönyök munkaszélességét hozzájuk tervezték. Két méretben elérhető mindkét csőfüggöny: 6 méter (24 kijuttatóval) vagy 7,5 méter (30 kijuttatóval) 25 centiméteres sortávolsággal a minél homogénebb hígtrágya-kijuttatáshoz.

Egyik szórókeretes csőfüggöny sem igényel csatlakozó szerkezetet, sem hátsó előkészítést. A hátsó 600 milliméter átmérőjű búvónyílásra könnyen és egyszerűen felszerelhetők. Mindegyik kijuttatót felszerelték vízszintes Scalper darabolóval, amely lehetővé teszi a hígtrágya homogén eloszlását, függetlenül annak típusától. A Hardoxból készült pengetartóra szerelt önélező kör alakú pengék rendszerének köszönhetően ez a daraboló nem csak megnöveli a nagy rosttartalommal rendelkező hígtrágya áramlását, hanem összedarabolja azokat, és végül egyenletesen osztja szét a különböző csövekben.

A biztonsági hidraulikus rögzítő rendszer lehetővé teszi a gém kompaktságának megtartását összecsukott állapotban, valamit csökkenti a tartályon végzett módosítások számát. A Twist csepegésgátló elemeli a gémet, így megakadályozza, hogy a hígtrágya az útra csepegjen, vagy a táblavégi fordulóknál feleslegesen elfolyjon. A daraboló és a talaj között egyenes, toldások nélküli tömlőket találunk, ami biztosítja a folyamatos hígtrágya-kijuttatást. A független elektrohidraulikus irányítás az alapfelszereltség részét képezi és közvetlenül a traktorhoz csatlakozik.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Január 27-30. között lesz az AGROmashEXPO

2020. szeptember 29. 14:14

2021 januárjában a fokozott egészségügyi higiéniai rendelkezések betartása mellett megrendezésre kerül az AGROmashEXPO, Magyarország legnagyobb agrárgépipari szakmai rendezvénye. A Hungexpo vezetése figyelemmel kíséri a járványhelyzet alakulását, egyeztett a felelős kormányzati szervekkel és betartja a hatályos rendelkezéseket.

Ne felejtsük el, kötelező a permetezőgépek műszaki felülvizsgálata!

2020. szeptember 29. 09:02

A kötelezettségre a Kölcsönös Megfeleltetés rendszerben érintett gazdáknak kiemelten ügyelniük kell, mivel a mulasztás esetükben akár az agrártámogatások csökkenésével is járhat.

A KITE Zrt. kiemelt óvintézkedések alkalmazása mellett működik

2020. szeptember 29. 04:36

A KITE Zrt. a jelen járványügyi helyzetben is folyamatosan működik tovább.

A koronavírus miatt lemondták az AgrárgépShow-t

2020. szeptember 24. 07:16

A MEGFOSZ elnöksége egyhangúlag úgy döntött, hogy 2021-ben nem rendezi meg az Agrárgépshow-Budapest kiállítást. A program évek óta szerves, meghatározó részét képezi Magyarország legnagyobb agrárkiállításának, az AGROmashEXPO-nak, amit minden év januárjában tartanak meg Budapesten.

Júniusban is növelte előnyét a Fliegl

2020. július 6. 08:16

A traktorpiachoz hasonlóan a márciustól májusig tartó csökkenési időszakot növekedés követte júniusban.

Tizennyolc százalékos mínuszban a mezőgazdasági pótkocsi-piac

2019. december 4. 09:33

Idén eddig összesen 1327 mezőgazdasági pótkocsit adtak el, ami 18 százalékos mínusz éves alapon, a kétéves adatokkal összehasonlítva 2,5 százalékos a bővülés a 11 teljes hónap adatait vizsgálva.

Három hónap után magára talált mezőgazdasági pótkocsipiac

2019. augusztus 10. 08:03

Júliusban is a március óta piacvezető Fliegl nyerte az eladási versenyt, 43 darabbal és 18 százalékos piaci részesedéssel végeztek az élen.

Őrzi vezető helyét a Pronar a pótkocsipiacon

2018. március 7. 07:40

Az év második hónapjában 119 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon.