Az első tizenegy hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalombahelyezések száma 19 százalékkal bővült – derült ki a Datahouse adatiból.
Összesen 146 865 járművet adtak el a két kategóriában eddig ebben az évben. A két évvel ezelőttihez képest látványosabb 38,9 százalékos a bővülés. Az összevont listán novemberben Ford, Suzuki, Volkswagen sorrend alakult ki. A múlt havi 13 495 darabos értékesítés 7 százalékos éves visszaesést jelent. Idén ez a második hónap, amikor mínuszt regisztráltak, a szeptember 4,5 százalékkal esett vissza a WLTP-szabvány miatt, ami viszont az augusztusi 41 százalékos pluszt is indokolja. A szeptemberi bevezetés miatt sokan előrehozták a hazai forgalombahelyezést.
A teljes tizenegy hónap dobogósait nézve Suzuki, Ford, Volkswagen a sorrend.
A tavalyhoz képest 2,5 százalékkal 4269 darabosra hízott pick-up-piacon továbbra is a Ford Ranger az első 45 százalékos piaci részesedéssel a január-novemberi időszak adatai alapján. Őrzi második helyét a csaknem ezer darabbal lemaradó Toyota Hilux, a harmadik helyen továbbra is a Nissan Navara áll 12 százalékos piaci részesedéssel. A további helyezettek sorrendjében nem történt változás október végéhez képest.
A szegmensek közötti versenyt stabilan, 32,4 százalékos piaci részesedéssel vezető és egy év alatt 36 százalékkal 47 597 darabosra ugrott SUV-piacon a Suzuki Vitara őrzi vezető helyét 22 százalékos részesedéssel. Az egy hónappal ezelőttihez képest nincs változás a Top 10-ben. A Lada 4×4 165 darabos idei eladása az 52. helyre voltak elegendőek a SUV-szegmensben.
Az éves alapon 17 százalékkal 9837 darabosra bővülő furgon-piacon a Ford Transit magabiztosan vezet a Fiat Ducato előtt. A Renault Master őrzi bronzérmes helyét. Itt annyi változás történt egy hónap alatt, hogy a Renault Trafic és az Opel Vivaro helyet cserélt, utóbbi lépett a kilencedik helyre, míg a Trafic tizedik.
„A kishaszonjármű piac emelkedést mutatott, és az előrejelzés körül van az időszak végén. Továbbra is szükségesnek tartjuk és szorgalmazzuk a vegyes használatú kishaszonjármű kategória felélesztését. Ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja is. A következő évre újra előre jelzett NHP hitel megjelenése ez évben várhatóan fékezni fogja a haszonjármű piacot, így az emelt előrejelzés elérése nem valószínű” – hívta fel a figyelmet Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke.
Erdélyi hozzátette, hogy a novemberi eredményeken látszik a kis visszaesés, amelyet a WLTP fogyasztásmérési szabvány bevezetésének akadozása okozott. Ennek a trendnek megfelelően a piac nagy valószínűséggel a hátralévő hónapban közel kerül az emelt előrejelzéshez, amely egész évre 142 ezres személyautó és 23 ezres kishaszonjármű forgalomba helyezésével kalkulál.