Szőlő-Bor

35 badacsonyi pincészet mutatkozik be a Nagy Badacsony kóstolón

MTI

Minden eddiginél több, 35 badacsonyi pincészet mutatja be több mint 150 borát a Nagy Badacsony kóstolón szombaton a budapesti New York Palotában, ahol újdonságként a régió 16 turisztikai szolgáltatója is bemutatkozik.

A borvidék sokszínű kínálatát idén első alkalommal ismerhetik meg a kóstoló látogatói, a kiállítók között ugyanis ott lesznek a legismertebb szálláshelyek, programhelyszínek, kézműves termelők, vendéglátóhelyek is, akik a borokhoz illő finomságokkal készülnek – közölték a szervezők az MTI-vel.

A szervezők hangsúlyozták: a kóstolón résztvevő borokat idén is egy borászokból és külsős szakemberekből álló bizottság előminősíti vakkóstoló során.

A badacsonyi borok iránt mélyebben érdeklődőket két mesterkurzus is várja: Sánta Zoltán borakadémikus Úri muri – a Kéknyelűről őszintén című előadásában a badacsonyi kéknyelű sokszínűségét mutatja be hét kiváló és izgalmas tételen keresztül, míg Wolf András, a Salon Étterem és a New York Kávéház executive séfje, a Bocuse d’Or Akadémia tagja Borok ételekhez vagy ételek borokhoz címmel készül bor-ételpárosításokkal.

A Nagy Badacsony kóstoló teljes kiállítói listája a ide kattintva érhető el.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Változik a bor íze a klímaváltozás miatt

2019. október 13. 09:57

A 2018-as év az aszály ellenére kiváló évjárat volt a német bor számára. Az éghajlat melegedésével azonban a rizling, a Németország leghíresebb borának íze kezd megváltozni.

Eredményes a szőlő-bor kutatás-fejlesztési kiválósági központ létrehozása Egerben

2019. február 13. 14:47

A kiválósági központ kiemelt feladatai között szerepel a szőlő klón- és fajtahasználat újragondolása, innovatív növényvédelmi megoldások kidolgozása, továbbá a magyar szőlő és bor világsikerének előmozdítása.

450 ezer tonna szőlőtermés várható idén

2018. augusztus 9. 10:14

Európában az elmúlt öt év átlagában alacsonyabb szőlőmennyiség várható, ennek, illetve a tavalyi dél-európai szőlő- és borhiánynak a magyar szőlőfelvásárlási árakban is tükröződnie kellene.

A Lidl a legnagyobb magyar borexportőr

2020. április 17. 11:40

A Lidl Magyarország 23,7 millió palack bort értékesített 2019-ben, ezzel pedig megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését a hazai és külpiaci borértékesítésben egyaránt. Az áruházlánc tovább erősítve vezető borexportőri pozícióját több mint 5 milliárd forint értékben exportált borokat, így már a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak, míg az itthoni értékesítés rekord szintre ugrott közel 12 millió palack eladásával.