Szőlő-Bor

A krakkói nemzetközi borászati szakkiállításnak hazánk a díszvendége

Agrofórum Online

Magyarország a díszvendége a szerdán kezdődött Enoexpo krakkói nemzetközi borászati szakkiállításnak.

Magyarország a díszvendége a szerdán kezdődött Enoexpo krakkói nemzetközi borászati szakkiállításnak – mondta a vásár megnyitóján résztvevő Gál Péter, a földművelésügyi tárca helyettes államtitkára az MTI-nek.

A helyettes államtitkár szerint a csúcsminőségű termékeket bemutató magyar kiállítók tovább erősíthetik a magyar borexportot a jelentős lengyelországi piacon.

Gál Péter elmondta: a Lengyelországba irányuló magyar borexport évek óta folyamatosan nő. „Ez egy olyan hullám, amelyet a magyar borászoknak érdemes kihasználni, hiszen Lengyelország a magyar bor hagyományos, dinamikusan fejlődő piaca” – mondta, hozzátéve: Lengyelországban a magyar borért évek óta többet fizetnek a magyarországi borexport átlagáránál.

Wisniewski Anna, a krakkói magyar főkonzulátus gazdasági attaséja elmondta: Magyarország tartósan a tizedik legjelentősebb beszállító a lengyel borpiacon, amelynek mennyisége eléri a 258 millió litert, és éves szinten 7 százalékkal bővül. A növekedés a jövőben is fennmaradhat, hiszen az egy főre jutó lengyelországi borfogyasztás még mindig jelentősen elmarad az európai átlagtól – tette hozzá.

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) közleménye szerint a Krakkói Vásárközpontban szervezett borvásárra idén több mint 13 ezer szakmai látogatót várnak.

A 60 négyzetméteres önálló magyar standon 26 termelő kapott lehetőséget arra, hogy a magyar bormustrán díjat nyert boraival bemutatkozzon a lengyel közönségnek – áll a közleményében.

(MTI)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Tizedszer választották meg az MTA borait

2019. május 5. 12:08

A versenyre 14 magyarországi borvidék 48 pincészete 142 bort nevezett, melyek bírálata öt napon át zajlott.

Egri és soproni boroknak ítélték a Magyar Bor Nagydíjat

2019. január 4. 10:33

A Super 12 listákon ezúttal összesen tizenegy borvidék képviselteti magát, a legtöbb borral Eger (6), Tokaj (4) és Szekszárd (3), míg a Balatoni borrégióból három borvidék összesen öt bora került a legjobbak közé.

Magyar borok is versenyeznek Lengyelországban

2019. február 6. 12:02

A verseny kísérő programjaként megvalósuló mesterkurzusokon lengyel borászok válogatott magyar borokat mutatnak be.

11 millió palack: ennyi magyar bort exportált a Lidl tavaly

2019. szeptember 13. 09:21

Hatodik alkalommal rendezte meg a Lidl Magyarország a Lidl Wine Expo Hungaryt, melyet Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese nyitott meg. Az Expo célja – a kormányzati törekvésekkel összhangban – a hazai borexport elősegítése, támogatása, ami megoldást jelenthet a hazai borászatok számára is az egyre nehezedő külpiaci értékesítésben.