Szőlő-Bor

Egyre versenyképesebbek a japán borok

Syngenta Blog

Ha Japán és a bor szóba kerül, elsőként a rizsborra gondolunk, ám a szigetországban néhány évtizede meghonosítottak több európai borszőlőfajtát is.

A japán bor külföldi értékesítésének esélyei egyre nőnek – mondja a Chateau Mercian elnöke, Teruyuki Daino, és a számok alátámasztják állítását. Amíg 2016-ban 164 millió jen értékű bort exportált a szigetország, tavaly már 493 millió jenre ugrott a bevétel. Ebből Hong Kong 61 százalékkal, a második legnagyobb vevő, Indonézia pedig 13 százalékkal részesedett a tokiói mezőgazdasági tárca adatai szerint. A Chateau Mercian legnagyobb vevői Hong Kong, az USA, valamint Szingapúr.

Tokiótól és Jokohamától nyugatra elterülő Jamanasi kormányzóságban a szelídebb emelkedésű hegyoldalakon már hagyománya van a borszőlőnek – Teruyuki Daino például a Pinot Noirt preferálja.

„Jóllehet európai fajtákat használunk – chardonnay, merlot, cabernet sauvignon –, a boraink íze eltér az európaiaktól, az eltérő technológia és a terroir révén” – mondja, hozzá téve, hogy a tavalyi 468 ezer palackkal szemben tíz év múlva kétszer annyit kíván piacra dobni. És fel akarja venni a harcot az európai borokkal.

Jelenleg az Európából származó borokra kivetett vám literenként 182 jen (456 forint), de ha életbe lép az EU és Japán közti kereskedelmi megállapodás, az import olcsóbbá válik. A kereskedelmi megállapodás lehetővé teszi az európai borászok számára, hogy visszanyerjék a japán piaci részesedésüket, amit az elmúlt években Chile szerzett meg.

Japán 2007-től 2017-re megötszörözte chilei borvásárlását, ami tavaly 55,519 millió literre emelkedett. Ugyanebben az időszakban a Franciaországból származó behozatal 13 százalékkal 45,523 millió literre csökkent.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Idén már négynaposra bővül a Villányi Vörösborfesztivál

2018. szeptember 18. 13:52

A hagyományosan október első hétvégéjén megtartandó eseményre ellátogatókat a pincészetek teljes portfóliójukkal, a helyi éttermek és gasztronómiai kitelepülések pedig a vörösborhoz illő ételkülönlegességekkel is várják.

Ezért fontos a szőlő-bor ágazat fejlesztése az agrárminiszter szerint

2019. március 2. 06:08

Nagy István szerint a szőlő-bor ágazat fejlesztése nem csak kulturális, hanem gazdasági és társadalmi érdek is. Az agrárminiszter a Borjog és Bormarketing konferencián elmondott beszédében fontos célnak nevezte a 2016-ban elfogadott szőlő-bor ágazati stratégia végrehajtását.

Nagyot csökkent a bor termelői ára

2019. július 8. 09:03

Szakértők szerint a felsorolt árak azért is megdöbbentően alacsonyak, mert Magyarországon a borszőlő termelési költségei lényegesen magasabbak, mint a nagy bortermelő nyugat-európai országokban.

Magyar bor: ezentúl személyesen

2019. március 5. 09:06

Újszerű kezdeményezés, és ezzel együtt a hozzá kapcsolódó arculat is bemutatkozott március 1-jén, a Borjog és Bormarketing 2019 konferencián – írta turizmus.com.