Szőlő-Bor

Egyre versenyképesebbek a japán borok

Syngenta Blog

Ha Japán és a bor szóba kerül, elsőként a rizsborra gondolunk, ám a szigetországban néhány évtizede meghonosítottak több európai borszőlőfajtát is.

A japán bor külföldi értékesítésének esélyei egyre nőnek – mondja a Chateau Mercian elnöke, Teruyuki Daino, és a számok alátámasztják állítását. Amíg 2016-ban 164 millió jen értékű bort exportált a szigetország, tavaly már 493 millió jenre ugrott a bevétel. Ebből Hong Kong 61 százalékkal, a második legnagyobb vevő, Indonézia pedig 13 százalékkal részesedett a tokiói mezőgazdasági tárca adatai szerint. A Chateau Mercian legnagyobb vevői Hong Kong, az USA, valamint Szingapúr.

Tokiótól és Jokohamától nyugatra elterülő Jamanasi kormányzóságban a szelídebb emelkedésű hegyoldalakon már hagyománya van a borszőlőnek – Teruyuki Daino például a Pinot Noirt preferálja.

„Jóllehet európai fajtákat használunk – chardonnay, merlot, cabernet sauvignon –, a boraink íze eltér az európaiaktól, az eltérő technológia és a terroir révén” – mondja, hozzá téve, hogy a tavalyi 468 ezer palackkal szemben tíz év múlva kétszer annyit kíván piacra dobni. És fel akarja venni a harcot az európai borokkal.

Jelenleg az Európából származó borokra kivetett vám literenként 182 jen (456 forint), de ha életbe lép az EU és Japán közti kereskedelmi megállapodás, az import olcsóbbá válik. A kereskedelmi megállapodás lehetővé teszi az európai borászok számára, hogy visszanyerjék a japán piaci részesedésüket, amit az elmúlt években Chile szerzett meg.

Japán 2007-től 2017-re megötszörözte chilei borvásárlását, ami tavaly 55,519 millió literre emelkedett. Ugyanebben az időszakban a Franciaországból származó behozatal 13 százalékkal 45,523 millió literre csökkent.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Nem lesz tokaji bora a Varga Pincészetnek

2018. október 25. 08:51

Mintegy 14,7 millió palack bort értékesít Magyarországon a Varga Pincészet Kft. az idén, ami gyakorlatilag megegyezik a tavalyival. Jövőre a palackozó kapacitását 40 százalékkal, óránként 10 ezerről 14 ezer palackra emeli - közölte a pincészet egyik tulajdonosa.

Fontos a magyar borágazat

2019. május 21. 14:33

Az elmúlt évek mind támogatáspolitikai, mind szakmapolitikai intézkedései hozzájárulnak ahhoz, hogy az ágazat lépésről lépésre egyre stabilabban és sikeresebben működjön, és egyre jobb eredményeket érjen el.

559 nevezés a XVIII. Országos Syngenta Borversenyen

2019. március 7. 07:58

Minden eddiginél több, összesen 559 nevezés érkezett a XVIII. Országos Syngenta Borversenyre. A siófoki díjátadón a legjobbaknak járó SynVino-díjakat ebben az évben a Bárdos és Fia Pincészet, a Béres Szőlőbirtok, a Koch Csaba Vin Art Pincészet és a badacsonyi NAIK Szőlészeti és Borászati Kutatóintézet kapta.

Folyamatosan nő a borászati ágazat árbevétele

2018. november 20. 05:37

Az Opten közleménye szerint, 2015-ben a magyar borkészítő vállalkozások éves nettó árbevétele meghaladta a 102 milliárd forintot, a tavalyi évet több mint 108 milliárd forinttal zárták.