Szőlő-Bor

Elindult a Kékfrankos Országkóstoló

FM Sajtóiroda

A Kékfrankos Évének jegyében ma indult az Országkóstoló első üteme, amely során az Országos Borszakértő Bizottság két napon keresztül dolgozik a legszebb tételek kiválasztásán.

Dr. Kiss Eliza, kiemelt borágazati ügyekért felelős miniszteri biztos elmondta, az ötéves Nemzeti Borkiválóság Programra küldött tételek száma minden várakozást felülmúlt. Minden jelentős termelő elküldte a borait, közel kétszáz kékfrankos érkezett a mustrára. A Kékfrankos Könyv május végére készül el.

Az új szerkesztési elvnek megfelelően átfogó ismereteket nyújt a szőlőfajtával ismerkedőknek, az elkötelezett kékfrankos rajongóknak pedig borkalauzként szolgál a legszebb tételekhez. A könyvben elismert borászok írnak a fajtáról, a területekről, a dűlőkről. Szakemberek mesélnek arról, milyen hatással van a hordóhasználat a borstílusra. A kiadvány szerkesztői felkérték a bor- és gasztronómiai szakma képviselőit, hogy osszák meg a fogyasztókkal egy mondatban, mit is jelent nekik a kékfrankos, milyen lehetőséget látnak benne.

Az Országkóstoló második ütemében a fehér, rozé és vörös bortételeket bírálják a szakértők. Ezen tételek borvidéki besorolása, a vakkóstolóra történő felkészítése a következő hetekben zajlik.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Platinaérmet nyert négy magyar borászat a Decanter World Wine Awards borversenyen

2018. május 30. 07:03

A DWWA versenyén a tételeket először országonként, ezen belül borvidékenként, szín és szőlőfajták szerint, vakon pontozzák.

Folyamatosan nő a borászati ágazat árbevétele

2018. november 20. 05:37

Az Opten közleménye szerint, 2015-ben a magyar borkészítő vállalkozások éves nettó árbevétele meghaladta a 102 milliárd forintot, a tavalyi évet több mint 108 milliárd forinttal zárták.

Különleges nőnapi borkóstoló, ahol a nőké a terep

2018. március 5. 18:49

A borásznők többsége olyan borokkal érkezik, amelyekkel a kóstolón találkozhat először a közönség.

Segítség a szekszárdi borászoknak

2019. május 18. 05:30

Együttműködési megállapodást írt alá az Erste Bank a Szekszárdi Borvidék képviselőivel a borvidék fejlesztése érdekében.