Szőlő-Bor

Fazekas: idén is folytatódik a Nemzeti Borkiválóság Program

Agrofórum Online

Elsőként a Fehér- és rozéborok országkóstolóját hirdetik meg, amire május 2-ig lehet jelentkezni.

Idén is folytatódik a Nemzeti Borkiválóság Program, elsőként a Fehér- és rozéborok országkóstolóját hirdetik meg, amire május 2-ig lehet jelentkezni – jelentette be Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter sajtótájékoztatón szerdán, Budapesten.

Magyarországnak komoly történelmi értékekkel rendelkező borválasztéka van, a három éve elindult program mára a szakma által elismert eseménnyé nőtte ki magát. Az országos borszakértő bizottság a fehérborok után a vörösborokkal, majd a pezsgőkkel és az aszúborokkal folytatja az ország borainak bírálatát – mondta a miniszter.

Emlékeztetett: a szőlő- és borágazat rendkívül jó évet zárt tavaly, az előzetes adatok szerint a kibocsátása 40 százalékkal, 73 milliárd forintra nőtt. A szőlőtermés mennyisége 26 százalékkal, az árak 10 százalékkal emelkedtek, a bortermelés 3 millió hektoliter körül alakult. A 2015-ös szüret mennyiségben és minőségben is a korábbi éveknél kedvezőbb, ezért bizakodásra ad okot az idei és a következő évekre is – összegezte.

Fazekas Sándor jelezte: Magyarország újra nettó borexportőr, 65 ezer hektárnyi szőlőterület biztosítja, hogy a bel- és külpiacokon egyaránt eredményes legyen, így az importborok behozatala, fogyasztása is visszaesett. A borágazat eredményességéhez elengedhetetlennek nevezte a közösségi bormarketinget, ezt a szerepet 2013-óta a Nemzeti Borkiválóság Program tölti be.

Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) elnöke nagy értéknek nevezte a programot, amiben örömmel vesznek részt a borászok.

Horkay András, az Országos Borszakértő Bizottság elnöke elmondta: a tavalyi 500-600 tételnél több fehérbort várnak az idei országos próbára, a nevezési feltételek változatlanok. A kóstolás május végén lesz, a borszakértők bizottságokban bírálják el a borokat, majd az eredmények feldolgozása után júniusban hirdetnek eredményt – ismertette az elnök.

(MTI)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

A Tokaj-hegyaljai borvidéken tartott ellenőrzést a Nébih

2018. október 12. 06:42

Az ellenőrzés rámutatott, hogy a vizsgált egységekben a technológiai és adminisztrációs fegyelem jellemzően magas, bár kisebb hiányosságok több esetben előfordultak.

Szekszárdi, tolnai, tokaji és badacsonyi volt a legjobb bor

2018. március 9. 11:21

Rekordszámú, összesen 539 nevezés érkezett az ország valamennyi borvidékéről a tizenhetedik alkalommal rendezett Országos Syngenta Borversenyre.

3,5 milliárd forintból népszerűsítik a magyar borokat külföldön

2019. október 9. 17:03

Magyarországon 65 ezer hektáron 22 borvidéken termelnek borszőlőt, a mintegy 20-30 százalékban exportra kerülő hazai borok pedig az "ország gasztronómiai nagyköveteinek" számítanak.

A Lidl a legnagyobb magyar borexportőr

2020. április 17. 11:40

A Lidl Magyarország 23,7 millió palack bort értékesített 2019-ben, ezzel pedig megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését a hazai és külpiaci borértékesítésben egyaránt. Az áruházlánc tovább erősítve vezető borexportőri pozícióját több mint 5 milliárd forint értékben exportált borokat, így már a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak, míg az itthoni értékesítés rekord szintre ugrott közel 12 millió palack eladásával.