Szőlő-Bor

Folyamatosan csökken a hazai borászatok száma

MTI

Az elmúlt három évben folyamatosan csökken a szőlőbor készítéssel foglalkozó magyar cégek száma, ezzel párhuzamosan a szektor árbevétele évről-évre emelkedett - derült ki az Opten céginformációs szolgáltató adataiból.

Az Opten MTI-hez eljuttatott szerdai közleménye szerint, míg 2015-ben közel 900 borkészítő vállalkozás működött Magyarországon, addig idén már csak 835.

Közölték: 2015-ben a borkészítő vállalkozások éves nettó árbevétele meghaladta a 102 milliárd forintot, a tavalyi évet több mint 108 milliárd forinttal zárták.

Kiemelték, hogy az árbevétel növekedésében jelentős szerepe van az uniós támogatásoknak is, az elmúlt három évben összesen több mint 25 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyertek el a szőlőborkészítéssel foglalkozó vállalkozások. A Vidékfejlesztési Programban termékfejlesztésre és ültetvénytelepítésre lehetett pályázatot benyújtani. Idén a Mezőgazdasági termékek értéknövelése című kiírás keretében további 10 milliárd forintra pályázhatnak a magyarországi borkészítők.

Kitértek arra is, hogy az idei szélsőséges időjárási viszonyok miatt rekord korán kezdődött a szüret, amely bizonyos szőlőfajták esetén rossz termésátlagokat eredményezhet, ugyanakkor egyes fajtáknak kifejezetten jót tett a nyár végi sok napsütéses óra. Az Opten elemzése szerint az idei bortermés minőségéről és annak hatásairól a magyar borászatok teljesítményére azonban még korai lenne következtetéseket levonni.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Nyilvános a 2018. évi borszőlő átlagár előrejelzés

2018. július 23. 17:02

Ahhoz, hogy a szőlőárak a folyamatosan növekvő termelési költségek ellenére is méltányos jövedelmet biztosítsanak a gazdák számára, elengedhetetlennek tűnik a borok kereskedelmi átadási árának emelése.

Nehéz a kárpátaljai borász dolga, de lehetne rosszabb is

2019. október 5. 08:33

Székely pálinkák, vajdasági fűszerpaprika, felvidéki lekvárok és kárpátaljai borok... utóbbiról Berecky István kárpátaljai borásszal beszélgettem.

Szőlő-Bor Videó

Dunai Bernadett: a borfogyasztási trendek alapján a minőségi borok egyre inkább előtérbe kerülnek

2019. január 29. 09:09

Kiemelkedően jó évet zárt a Dubicz Borászat 2018-ban. A pince tavalyi eladási statisztikái összhangban vannak a magyar borászatot jelenleg befolyásoló trendekkel: a minőségi borok egyre inkább előtérbe kerülnek, a fogyasztók nagyobb arányban választják a nívós, díjnyertes termékeket.

Itt a Furmint Február! De milyen is egy jó furmint? - interjú Szabó Zoltánnal

2019. február 20. 04:36

Tokaj egymaga a furmint termőterületeink 95 százalékát bírja, így sajnos a maradék csak kuriózumszámba megy. Egyszerre több Tokaj létezik, műanyag hordóban árult félédes folyóborok ugyanúgy piaci szereplők, mint a jó nevű termelő mádi csúcsdűlős tétele. Nehéz így kommunikálni, egységes arculatot, közös marketinget kialakítani a furmintnak.